مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی در گفت‌وگو با پانا:

رقابت در فضای تولیدات آموزشی غیرمکتوب ضعیف است

تهران (پانا) – مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی ضعف رقابت در فضای تولیدات غیرمکتوب آموزشی را نتیجه عدم حمایت از تولیدکنندگان این حوزه عنوان کرد.

کد مطلب: ۶۹۷۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد

محمد ناصری در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به حضور منابع غیرمکتوب آموزشی و کمک آموزشی در پانزدهمین جشنواره کتاب رشد اظهار کرد: نمایشگاهی از آثار و منابع غیرمکتوب شامل اپلیکیشن‌، فیلم‌، بازی و وسایل آموزشی و کمک آموزشی روز دوشنبه 22 دی ماه 96 در مراسم اختتامیه جشنواره کتاب رشد در مدرسه دارالفنون برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه منابع غیرمکتوب جزو گروه‌های داوری در جشنواره نیستند، دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی با حمایت معنوی از تولیدکنندگان این آثار، سعی در معرفی شایسته آن‌ها به جامعه تعلیم و تربیت دارد.

به گفته ناصری برای نخستین بار در حاشیۀ مراسم پایانی پانزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی، نمایشگاهی از 65 منبع آموزشی غیرمکتوب برگزار می‌شود که 50 تولید کننده در برگزاری این نمایشگاه مشارکت کرده‌اند. این منابع که پیش از این توسط دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی ارزیابی و مناسب شناخته شده‌اند، شامل 42 وسیلۀ آموزشی، 16 نرم‌افزار و 7 فیلم آموزشی هستند.

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی با ذکر این مطلب که فعلا رقابت در فضای تولیدات غیرمکتوب ضعیف است گفت: این موضوع به دلیل نداشتن مشوق چندان است. این اپلیکیشن ها، وسایل و فیلم های آموزشی باید خریداری و در آموزش و پرورش معرفی شوند.

ناصری با اشاره به حمایت این دفتر از تولیدات غیرمکتوب در طرح ساماندهی منابع آموزشی گفت: برنامه‌ها، فیلم‌ها و بازی‌ها با دریافت استاندارد آموزش و پرورش از طریق طرح ساماندهی می توانند مجوز حضور در مدارس را کسب کنند و علاوه بر آن همه محصولات استاندارد در فهرستگان رشد به مدارس معرفی می‌شوند.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره کتاب‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیران و مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت و فعالان حوزه نشر کتاب‌های علمی - آموزشی، روز دوشنبه 11 دی ماه 96 در مدرسه دارالفنون تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار