تحصیل 62 هزار دانش آموز استثنایی در سراسر کشور به صورت تلفیقی در مدارس عادی

شیراز (پانا) - مدیر آموزش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور سیاستهای کلان سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور را توانمند سازی و ارتقاء سطح مهارتهای حرفه ای و تخصصی نیروهای انسانی شاغل و مداخله به هنگام به منظور شناسایی و رفع مشکلات دانش آموزان در این حوزه دانست.

کد مطلب: ۶۹۶۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد

منیره عزیزی در جمع شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی افزایش شایستگی های حرفه ای و مهارتهای علمی و تخصصی مدارس استثنایی ده استان جنوبی کشور گفت: توانمند سازی و ارتقاء سطح مهارتهای حرفه ای و تخصصی نیروهای انسانی شاغل در حوزه آموزش و پرورش استثنایی سطح کشور یکی از اهداف و سیاستهای کلان است که توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور پیگیری می شود .

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سه کارگاه آموزشی با هدف افزایش شایستگی های حرفه ای ، مهارت علمی و تخصصی آموزگاران، سرپرستان آموزشی و کارشناسان گروههای چند معلولیتی و جسمی در سطح کشور برگزار می شود که اولین کارگاه همزمان با روز جهانی معلولین در 12 آذر ماه به میزبانی شهر ارومیه برگزار شد .

مدیر آموزش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: این دومین کارگاهی است که تحت این عنوان و با حضور شرکت کنندگانی از 10 استان جنوبی کشور در شیراز برگزار می شود .

عزیزی افزود: از دیگر سیاستهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گسترش آموزش به شیوه تلفیقی فراگیر می باشد که در همین راستا از 135 هزار دانش آموز استثنایی در کشور 62 هزارنفر در سیستم تلفیقی فراگیر مشغول به تحصیل در مدارس عادی هستند .

وی با تاکید براینکه این کارگاه آموزشی دوطرفه و تعاملی برنامه ریزی شده است، گفت: تبادل اطلاعات و بیان تجربیات موفق استانها در زمینه توانمند سازی معلمان مدارس استثنایی یکی از اهداف این کارگاه آموزشی است که امیدواریم بتواند در زمینه ذهنی و تخصصی موجب اقناع شرکت کنندگان و افزایش توانمندی معلمان و کارشناسان شرکت کننده شود .

مدیر آموزش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشورضمن اظهار خرسندی از افزایش بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با توجه به افزایش بودجه این سازمان توانسته ایم اقدامات حمایتی خوبی را برای دانش آموزان با نیازهای ویژه تدارک دیده و در زمینه پرداخت هزینه هایی همچون کاشت حلزون، اعمال جراحی، خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز این عزیزان از جمله سمعک، عینک، واکر، ویلچر و پرداخت هزینه های دارویی و ... اقداماتی صورت گرفته است .

وی با اشاره به برخی از آمارهای موجود در حوزه آموزش و پرورش استثنایی گفت: در سطح کشور 74 هزار و 609 نفر دانش آموز در هفت گروه استثنایی شامل جسمی حرکتی، کم توان ذهنی، آسیب دیده بینایی، آسیب دیده شنوایی ، چند معلولیتی و طیف اوتیسم در مدارس خاص مشغول به تحصیل هستند و سایر دانش آموزان استثنایی به شیوه تلفیقی فراگیر در مدارس عادی آموزش می بینند .

منیره عزیزی یادآور شد: 12151 کلاس خاص در مدارس استثنایی سطح کشور وجود دارند که در آنها بیش از 23 هزار نیروی انسانی متخصص مسئولیت ارائه خدمات آموزشی و پرورشی و حمایتی به این عزیزان را برعهده دارند که جای تقدیر و تشکر دارد .

این کارگاه آموزشی به مدت سه روز با حضور شرکت کنندگانی از ده استان جنوبی کشور در مجموعه فرهنگی آموزشی و رفاهی فرهنگیان شیراز برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار