به همت کارشناسی مشاوره تربیتی و تحصیلی ناحیه دو ری

جلسه هدايت تحصيلي مخصوص والدين و دانش اموزان در آموزشگاه نور ولايت

شهرری (پانا) - اولین جلسه هدایت تحصیلی ویژه اولیاء دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول نورولايت برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۵۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، فرشته عباسی کارشناس مشاور اداره آموزش وپرورش ناحیه 2 شهر ری در آغاز این جلسه ضمن خیر مقدم به اولیاء ودانش آموزان گفت: انتخاب رشته از مهمترین دغدغه های دانش آموزان والدین آنها در پایه نهم است. ما با جلسه های فردی و گروهی متعدد، رشته های مختلف و پیش نیازها و ویژگی های مورد نیاز هرکدام از رشته ها را به دانش آموزان و اولیاء منتقل می کنیم
عباسی در ادامه افزود؛ما در طول سال سه جلسه هدایت تحصیلی (فصل پائیز،زمستان،بهار)در نظر گرفته ایم که اولین جلسه در آبان برگزار شد، دومین جلسه در اواسط زمستان و سومین جلسه هم بعد از عید توسط مشاوران مدارس برگزار ميشود.
وی با اشاره به طرح واره ها و باورهای غلطی که در مورد رشته ها در ذهن خانواده ها شکل گرفته است اضافه کرد: ما در این جلسه معیارها و ملاک های لازم برای انتخاب رشته را برای اولیا توضیح دادیم و طرح واره های ذهنی آنها در مورد رشته های درسی را به چالش کشیدیم.
ایشان مهمترین مسئله دانش اموزان نهم را استرس انتخاب رشته عنوان کرد وگفت: یکی از مهمترین آفت های تحصیلی دانش آموزان پایه نهم، عدم اطلاع دقيق از نحوه تكميل هدايت تحصيلي مي باشد ايشان در ادامه به تشريح ان پرداختند كه بصورت كلي ٣٥ درصد مربوط به سوابق تحصيلي دانش اموزان است و ٦٥ درصد فرايند مشاوره اي كه خود دانش اموزان به تكميل ان در طي سال تحصيلي ميپردازند.

/خبرنگار:کیمیا اعظمی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار