بازار و بافت تاریخی اراک از فرصت های طلایی گردشگری و اقتصادی شهر است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: بازار و بافت تاریخی اراک از فرصت های طلایی گردشگری و اقتصادی شهر است که متاسفانه امروز در حریم خطر قرار گرفته و تهدیدهای مختلفی آنرا در بر گرفته است.

کد مطلب: ۶۹۴۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، سید محمد حسینی در دیدار با شهردار اراک افزود: هیچگاه همپوشانی و همکاری مطلوب و مثمر ثمری در خصوص مرمت و احیا بازار اراک بین دستگاه ها و حتی کسبه وجود نداشته است. همگرایی دستگاه های دولتی، شهرداری و کسبه حلقه گمشده حفظ و احیا این مجموعه ارزشمند است.

وی ادامه داد: اکنون که شورای شهر و شهردار جدید به عنوان متولیان اصلی امور شهر در اراک مستقر شده اند فرصت مناسبی است که به یک تغییر دیدگاه اساسی در این خصوص دست یابیم تا بتوان بر محور همکاری، استخوان اصلی شهر را در سایه نهضتی فراگیر احیا و مرمت کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه در برخی از شهرها شهرداری ها با تملک بناهای تاریخی و ارزشمند و مرمت و احیا آنها مسیر جدیدی به گردشگری را گشوده اند بیان کرد: این مهم باعث شکوفایی اقتصادی شهر و همان سازمان می شود چراکه با همکاری متقابل شهرداری و میراث فرهنگی می توان این بناهای مرمت شده را با یک تغییر کابری اصولی و آگاهانه به بهترین پتانسیل گردشگری و اقتصادی تبدیل کرد.

حسینی اظهار داشت: جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری، به مشوق ها و تسهیلاتی نیاز دارد که پیش زمینه آن فراهم بودن بستر توسعه شهر است از این رو نقش شهرداری در این مهم بسیار پررنگ و حیاتی است.

شهردار اراک نیز گفت: برندسازی پتانسیل ها و داشته های شهر فرصت بسیاری مناسبی برای مطرح کردن اراک به عنوان مقصد گردشگری است و از این دهلیز می توان به هویت سازی فرهنگی، گردشگری و تجاری دست یافت.

داود تاجران افزود: در راستای توسعه شهر اراک به تغییر دیدگاه مدیریتی و شهروندی نیاز داریم چراکه باید یک شهر را مجموعه ای از فرصت ها دانست که هر یک در جایگاهی نیاز به بررسی و پیوست فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه شهر اراک بیشتر یک مرکز تردد گردشگران است تا مقصد اسکان و تفریح. این فرصت در حالی از دست می رود که می توان بسیاری از کمبودهای اقتصادی شهر را با جذب همین گردشگران گذری مرتفع کرد.

در این نشست مقرر شد مدیران و معاونین شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی در هفته آینده بازدیدی از بافت تاریخی و بازار اراک داشته باشند و در خصوص مشکلات و راهبردهای برون رفت از معضلات این مجموعه برنامه ریزی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار