مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

مرمت سرای حاج باشی در بازار اراک به اتمام رسید

اراک(پانا)- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: پروژه عملیات مرمت سرای حاج باشی بازار تاریخی اراک با انجام مرمت جداره ها، کف سازی و ایجاد کانال تاسیسات با رعایت نکات اصولی پایان یافت.

کد مطلب: ۸۲۱۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مرمت سرای حاج باشی در بازار اراک به اتمام رسید

سید محمد حسینی افزود: در این سرا مرمت جداره ها، بندکشی، نماسازی، تعویض مصالح فرسوده و نیز سکوسازی و کف سازی در دو جبهه سرا و فضای باز در دستور کار بوده تا بتوان بسیاری از کاربری های فراموش شده این سرا را احیا کرد.

وی ادامه داد: ساخت و تعبیه اتاقک و کانال تاسیسات الکتریکی در این سرا صورت پذیرفته و مرمت درب ها و پنجره ها و همگون سازی آنها برنامه آتی مرمتی این سرا بشمار می رود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: این بنا در گذر چهارسوق واقع شده و مساحت آن حدود یک هزار و 289 متر مربع است که 187 متر مربع آن به بخش سرباز اختصاص دارد. همچنین یک راهروی مسقف، دوبخش سرا را به یکدیگر متصل می کنند و حجره های دور حیاط در دو طبقه، مرمت شده اند.

به گفته حسینی عمده حجره ها همانند گذشته در این سرا به فروش فرش و رفوگری فرش و در همین حوزه فعال هستند که با احیا و مرمت این سرا امید می رود این فعالیت پررنگ تر و چشم گیر تر شود چراکه صنعت فرش را می توان تاج هنر هنرمندان استان مرکزی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار