حسینی‌مقدم بیان کرد؛

ایجاد تغییرات بنیادین در محتوای آموزشی فنی و حرفه‌ای

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش استقرار نظام 3-3-6 و سه ساله شدن هنرستان ها را موجب تغییرات بنیادین در محتوای آموزش های فنی و حرفه‌ای و ایجاد برخی رشته‌های دیگر عنوان کرد.

کد مطلب: ۶۹۴۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مصطفی حسینی مقدم در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش استان البرز گفت: استقرار نظام 3-3-6 و سه ساله شدن هنرستان ها موجب تغییرات بنیادین در محتوای آموزش های فنی و حرفه و همچنین حذف برخی رشته ها و نیز ایجاد برخی رشته های دیگر از جمله تولید برنامه های تلویزیونن، حمل و نقل، معماری داخلی شده است.
وی بیان کرد: در راستای ارتقاء کیفیت برنامه های آموزشی بروز کردن کارگاه های هنرستان ها برای هماهنگی بیشتر با محتوای جدید آموزشی و از همچنین ادامه تحصیل فارغ التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای در دوره های تحصیلی بالاتر در حال پیگیری و برنامه ریزی است.
وی افزود: امیدواریم با تغییر محتوای ایجاد شده و سه ساله شدن هنرستنان ها و آموزش مهارت های بیشتر به دانش آموزان هنرجویان با مهارت بیشتری وارد بازارکار شوند.
وی در ادامه گفت: نظام ارزشیابی شاخه فنی و حرفه ای تغییر کرده و نظام ارزشیابی مبتنی بر شایستگی در حال اجراست و امید واریم بر اساس سند تحول بنیادین بتوانیم این شیوه ارزشیابی را به شاخه های دیگر نیز تعمیم داده و از حافظه محوری دور شویم
.
وی در پایان گفت : آموزش همراه با تولبد یکی از مباحثی است که از سال های گذشته در هنرستان ها در حال اجرا است و در بودجه 96 مبلغ 200میلیارد تومن تسهیلات برای هنرستان های یی که کار آموزش همراه با تولید را انجام می دهند اختصاص پیدا کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار