سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در گفت‌وگو با پانا:

بهداد سلیمی خداحافظی نمی‌کند/ کشورهای غایب هم بودند قهرمان می‌شدیم

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران، غیبت 9 کشور در مسابقات جهانی را در قهرمانی ایران بی تاثیر دانست و از تلاش برای ماندن بهداد سلیمی در تیم ملی خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۱۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد

محسن بیرانوند در گفت و گو با پانا درباره مسابقات وزنه‌برداری جهان و کسب عنوان قهرمانی تیمی گفت: خدا را شکر می کنم بهترین نتیجه ای که ممکن بود از طرف ملی پوشان ما گرفته شد. علی هاشمی برای اولین بار مدال تاریخ وزن 105را به دست آورد، سهراب مرادی سه مدال طلا گرفت و رکوردشکنی را در کارنامه خود ثبت کرد. سعید علی حسینی هم که بعد از هشت سال بر روی تخته می رفت خیلی خوب کار کرد.

وی ادامه داد: چرا نباید از این نتیجه راضی باشم، البته ما یکی دو ملی پوش هم داشتیم که به دلیل بی تجربگی نتوانستند انتظارات را براورده کنند که جای نگرانی نیست. هدف اصلی این وزنه برداران حضور در میدان المپیک توکیو است و از همین حالا باید تجربه به دست بیاورند و در مرحله آزمون و خطا قرار بگیرند.

سرمربی تیم ملی در مورد عملکرد بهدادسلیمی و رای هیات ژوری گفت: واقعا این ناداوری غیرقابل پیش بینی بود و نمی دانم در مورد آن چه بگویم. همه اهالی فن حرکات بهداد را دیدند و همگی متفق القول نظرشان این بوده که وزنه ها خطا نداشته و آنها زیادی سخت گیری کردند. متاسفانه شرایط به سود ایران رقم نخورد و ما هم به دلیل اینکه کرسی در میادین بین المللی نداریم نتوانستیم حق خودمان را بگیریم.

وی در پاسخ به اینکه بهداد قصد خداحافظی دارد، اظهار کرد: خیر چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. بهداد یکی از بزرگان وزنه برداری ایران است و به این راحتی نباید کنار برود؛ انگیزه‌اش پایین آمده اما باید با او حرف بزنیم و متقاعد کنیم که در وزنه‌برداری بماند. ما المپیک 2020 توکیو را پیش رو داریم و باید بهداد را ریکاوری کنیم تا در المپیک بهترین نتیجه را بگیرد.

بیرانوند همچنین در مورد عملکرد کیانوش رستمی و انتخاب وزنه های او اظهار کرد: من قبلا هم گفتم که هیچ دخالتی در انتخاب وزنه‌های او نداشتم و کیانوش خودش به همراه برادرش وزنه‌ها را انتخاب کردند. در حال حاضر هم چون سرمربی تیم ملی هستم در مورد او اظهارنظر نمی کنم.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در پایان عنوان کرد: همه وزنه بردارهایی که در مسابقات امریکا به مدال رسیدند ماه‌ها در تمرین بودند و از خانواده خودشان دور بودند، بچه‌ها چندین ماه زیر فشار تمرینات سنگین بودند تا این موفقیت به دست آمد. در برخی مطالب می خوانم که عنوان شده چون 9 کشور غایب بودند ایران توانسته قهرمانی را به دست بیاورد در صورتی که وزنه برداری رشته رکوردی است. اگر 9 کشوردیگر هم بودند وزنه‌برداران ما باید همین رکوردها را می زندند. امیدوارم که کار وزنه برداران را بی‌ارزش نشماریم و واقعا ملی‌پوشان را حمایت کنیم. وزنه برداری رشته سخت و طاقت‌فرسایی است و اگر وزنه‌بردار شرایط مناسب نداشته باشد خیلی زودانگیزه اش را از دست می دهد. از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می خواهیم که بیشتر به وزنه برداری برسند و ما را حمایت کنند تا در آینده موفقیت های بیشتری به دست بیاوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار