آغاز به کار نهمین جشنواره موسیقی استانی در شیراز

نهمین جشنواره موسیقی استانی فجر در 2 بخش رقابتی و غیر رقابتی در شیراز آغاز شده است و گروه های موسیقی محلی، موسیقی پاپ، کوبه‌ای، کلاسیک جهانی، محلی و مقامی و بخش غیر رقابتی با محوریت موسیقی کودک و آواز به رقابت خواهند پرداخت.

کد مطلب: ۶۸۹۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، این جشنواره تا هفدهم آذرماه جاری در تالارهای حافظ و احسان برپاست؛ این رویداد هنری در 2 بخش رقابتی با محوریت موسیقی محلی، موسیقی پاپ، کوبه‌ای، کلاسیک جهانی، محلی و مقامی و بخش غیر رقابتی با محوریت موسیقی کودک و آواز برگزار می‌شود .

رئیس انجمن موسیقی فارس، افزود: گروه‌های موسیقی مقامی، روز دوازدهم آذر به رقابت می‌پردازند و در روز سیزدهم آذر، شاهد رقابت گروه های موسیقی پاپ هستیم و در بخش غیر رقابتی، آواز جمعی به روی صحنه می رود و روز چهاردهم آذر کارگاه آموزشی تنبور، توسط حیدر کاکی و همچنین کارگاه آهنگسازی از سوی احمد پژمان برگزار خواهد شد .

هدایت رضایی، ایراد سخنرانی اسماعیل تهرانی باموضوع موسیقی دستگاهی را ازدیگربرنامه هایی روز چهاردهم آذرماه دانست.

رئیس انجمن موسیقی فارس، روز پنجم این جشنواره را روز ساز‌های کوبه‌ای اعلام و اظهار کرد: در این روز مسعود حبیبی کارگاه آموزشی دف را برگزار می کند و گروه‌های موسیقی در این حوزه در بخش دستگاهی به رقابت می‌پردازند .

او گفت: همچنین در خلال این جشنواره، میزگرد پژوهشی با عنوان 'آسیب‌شناسی موسیقی بومی در عصر رسانه' با حضور هوشنگ جاوید، احمد صدری و بهمن کاظمی برگزار می‌شود .

دبیر جشنواره موسیقی استانی فجر هم در این نشست با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی مشکلات آهنگسازان کشور بیان کرد: آهنگسازان امروز در مقایسه‌ با یک تا 2 دهه پیش در زمینه جمله‌سازی با مشکلاتی مواجه هستند به همین سبب در جریان برگزاری برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی جشنواره امسال، مباحث مختلفی در زمینه آهنگسازی برای علاقه‌مندان مطرح خواهد شد .

احمد پژمان افزود: در روز پایانی این جشنواره(هفدهم آذر) همزمان با رقابت گروه‌های موسیقی کلاسیک، بار دیگر کارگاه آهنگسازی را برگزار می‌کنیم و با هدف افزایش دانش موسیقی‌دانان با حضور محمدرضا فیاض، مروری بر تاریخ تحول نگرش‌های گروه‌ نوازی ایرانی خواهیم داشت و در ادامه کارگاه آموزشی پیانو "رافائل میناسکیان" برگزار می‌شود .

براساس برنامه‌‌ریزی‌های صورت‌ گرفته، برنامه های رقابتی، غیررقابتی و جنبی جشنواره موسیقی فارس از ساعت ١٠ تا ١٥ و ١٦ تا ٢٢ در تالار احسان، واقع در میدان احسان شیراز اجرا می‌شود و اختتامیه نهمین جشنواره استانی موسیقی فجر نیز روز هفدهم آذرماه جاری از ساعت ١٨ در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار