بطحايي تاكيد كرد

توسعه بهره‌وري از منابع و سرمایه‌ها در آموزش‌وپرورش

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بهره‌وري از منابع و سرمایه‌ها در آموزش و پرورش توسعه یابد، گفت: نهاد های محلی و استانی می ‌توانند در برون رفت ما از مشکلات بسیار موثر باشند

کد مطلب: ۶۸۸۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سیدمحمد بطحایی صبح امروز در آیین افتتاحیه اردوگاه بزرگ شهدای مدافع حرم آموزش و پرورش در ناحیه ۱ مشهد عنوان کرد: موضوع اصلی آموزش و پرورش یادگیری است و تمام منابع و عوامل و ارکان دست به دست هم میدهند تا یادگیری شکل بگیرد.

وی ادامه داد: امروز شاید سهم مدرسه نسبت به گذشته در امر یادگیری کاهش پیدا کرده است و سایر محیط ها همچون اردوگاه ها و کانون ها و... سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است که این اردوگاه در واقع تلاش ارزشمندی در این راستا است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نیاز هر دانش آموز به فضای آموزشی و پرورشی ۸ متر مربع است که این عدد در کشور ما ۵ متر مربع است و با استاندارد حدود ۳ متر مربع فاصله داریم اما علی رغم تمام کمبودها شرایط رو به بهبود است.

بطحایی تصریح کرد: بهره‌وری از منابع و سرمایه‌ها در آموزش و پرورش باید توسعه یابد و خوشبختانه امروز در قوانین و مقررات نیز زمینه های مناسبی را برای این توسعه داریم که از جمله آن ها قانونی در بودجه سال ۹۶ است که امکان تغییر کاربری فضاهای غیر قابل استفاده را برای ما فراهم می سازد و در سال آینده نیز با اعتبارات بیشتری ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: نهاد های محلی و استانی می توانند در برون رفت ما از مشکلات بسیار موثر باشند و من از تمام دستگاه های نظارتی نیز می خواهم در کنار نظارت دقیق و همه جانبه تسهیل کننده فعالیت های باشند تا آموزش و پرورش بتواند مسیری را که آغاز کرده است به مقصد برساند.

همچنين امروز با حضور وزير آموزش و پرورش سی وسه فضای آموزشی و پرورشی شامل ۲۶ اموزشگاه، یک سالن ورزشی، یک نمازخانه، یک سالن اردوگاهی، دوخوابگاه دانش‌آموزی، دو مرکز رفاهی با اعتباری بالغ بر یکصد و هشتاد میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و كمك خیران و همچنین طرح توسعه درمانگاه فرهنگیان شامل کلینیک تخصصی دندانپزشکی اطفال، آزمایشگاه تشخیص طبی و مرکز رادیولوژی با اعتباری معادل ۱۵ میلیارد ریال در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار