رئیس سازمان بهزیستی در پاسخ به پانا:

یارانه مددجویان مناطق زلزله‌زده 2برابر می‌شود/معلولیت 118 نفر در زلزله

رئیس سازمان بهزیستی کشور از دو برابر شدن یارانه مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده تا پایان سال خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۴۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ،انوشیروان محسنی بندپی ،پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات بهزیستی در مناطق زلزله زده برگزار شد، گفت: یارانه مددجویان بهزیستی مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه تا پایان سال دو برابر می شود.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: به عنوان یک سازمان تخصصی از دوشنبه هفته گذشته به سرپرستی معاونت پیشگیری در قالب ارایه خدمات حمایت روانی و اجتماعی به همراه مدیرکل دفتر مشارکت ها و تیم کارشناسان روانشناسی در منطقه حضور پیدا کردیم . این اقدمات با اولویت شهرستان سرپل ذهاب انجام شد.

وی با اشاره به شناسایی زلزله زدگانی که ضایعه نخاعی شدند، گفت: در مجموع ۱۱۸ نفر از زلزله زدگان دچار معلولیت شدند که ۲۰ نفر از آن ها دچار ضایعه نخاعی هستند.

محسنی بندپی در ادامه با اشاره به استقرار تیم فوریت های سازمان بهزیستی در مناطق زلزله زده اظهارداشت: تعداد 100 نفر از نیروهای سازمان بهزیستی در قالب 20 گروه پنج نفره در مناطق زلزله زده مستقر هستند و تا پایان سال جاری به صورت چرخشی در میان زلزله زدگان خدمات ارائه می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: همچنین به ادارات بهزیستی استان های بزرگ مکلف کردیم که تیم های محب را در منطقه حفظ کنند. آسیب هایی همچون زلزله نیازمند مداخلات تخصصی برای کودکان، زنان سرپرست خانوار است که اقدامات بهزیستی برای این گروه انجام می شود.

وی تصریح کرد: تا امروز حدود 14 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک های غیرنقدی و 450 میلیون تومان در قالب کمک های نقدی از سوی سازمان بهزیستی جمع آوری شده است.

محسنی بندپی همچنین از اعزام 62 خودروی آفرود برای دسترسی به مناطق صعب العبور خبر داد و گفت: این تعداد از استان البرز تامین شده و برای دسترسی به روستاهایی است که در مسیر صعب العبور قرار دارند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به تأمین 9 کانکس برای راه اندازی مهدهای کودک در مناطق زلزله زده گفت: علاوه بر این تیم های روانشناسی بهزیستی 2360 نفر ساعت تاکنون خدمات ارائه داده اند. همچنین 39 خودروی اورژانس اجتماعی نیز به عمراه تیم های مددکاری در مناطق حضور فعال دارند. از 31 استان کشور یک دستگاه خودروی اورژانس اجتماعی در اختیار مناطق قرار گرفته است و 8 خودروی استان کرمانشاه نیز در مناطق حضور دارد.

محسنی بندپی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ٣٦ نفر از مددجویان بهزیستی در اثر زلزله جان خود را از دست دادند گفت: مستمری مددجویان تحت پوشش در منطقه زلزله زده را تا پایان سال بصورت دو برابری پرداخت خواهیم کرد علاوه بر این ٨٠٠ نفر از زلزله زدگان نیز که در پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی قرار داشتند ، تحت پوشش بهزیستی قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای مددجویان زلزله زده غرب کشور تعیین شده است ضمن اینکه با رایزنی هایی با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و با کمک خیرین، پروژه ساخت مسکنی که برای خانوارهای دو معلوله انجام شد را برای خانوارهای زلزله زده غرب کشور هم اعمال کنیم چراکه برخی از مددجویان ما توان و شرایط بهره مندی از وام دولت برای زلزله اخیر را ندارند.

به گفته وی، کانکس، والور نفتی و نایلون از جمله نیازمندی‌های زلزله زدگان در مناطق غرب کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار