مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه :

افتتاح 200 واحد مسکونی مددجویان زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب

کرمانشاه (پانا ) - تاکنون 2200 واحدمسکونی تخریبی مددجویان شناسایی شده که 1380 واحد تخریبی نوع یک و به شدت آسیب دیده هستند.

کد مطلب: ۸۳۳۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 200 واحد مسکونی مددجویان زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب

امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از افتتاح ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده با حضور مقامات کشوری و استانی به همت سازمان بهزیستی، جهادگران بسیج سازندگی و بنیاد مسکن خبر داد و گفت: این مراسم روز دوشنبه 11 تیرماه در محل روستای مشکنار شهرستان سرپل ذهاب برگزار می شود.
وی با اشاره به فرآیند ساخت مسکن مددجویان، بیان داشت: عملیات احداث واحدهای مسکونی مددجویان زلزله زده پس از مداخلات مددکاری، آماده سازی و مشاوره خانوار جهت ساخت و صدور مجوز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.
وی اظهار کرد: تاکنون 2200 واحدمسکونی تخریبی مددجویان شناسایی شده که 1380 واحد تخریبی نوع یک و به شدت آسیب دیده هستند.
که توسط سازمان بهزیستی در فاز اول، ۲۰۰ واحد مسکن مددجویی بازسازی شد و با افتتاح ۲۰۰ واحد دیگر در فاز دوم بیش از ۴۰۰ واحد آماده واگذاری شده است.

قادری ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان آبان ماه امسال کار احداث واحدهای مسکونی مددجویان روستایی آسیب دیده زلزله به پایان می رسد و در شهرها نیز بازسازی ادامه خواهد داشت.در این راستا کمک بلاعوض سازمان بهزیستی 10 میلیون تومان، تسهیلات بنیاد مسکن در روستاها 30 میلیون تومان، در شهرها 40 میلیون تومان می باشد، قابل ذکر است که کمک بلاعوض بنیاد مسکن 5 میلیون تومان است و سازمان بسیج سازندگی هم به تناسب نیاز واحد از 5 الی 10 میلیون هزینه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار