رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران:

مداحان پرچمدار فرهنگ عظیم اسلامی هستند

رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران گفت: مداحی نوعی الگو دادن به مخاطبان و شخصیت پردازی اجتماعی بوده و مداحان پرچمدار فرهنگ عظیم اسلامی هستند.

کد مطلب: ۶۸۴۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ علیرضا بیگی نژاد در مراسم نوگلان حسینی که امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، اظهار کرد: هر مکتبی برای انسان ها راه و رسمی دارد و مکتب امام حسین(ع) اساس تربیت انسان ها بر مبنای عزت مداری، حریت و آزادی است.

وی ادامه داد: از این رو اگر عاشورا یک روز بود، اما امتداد آن تا ابدیت کشیده شده است و این به جهت آرمان والای امام حسین(ع) در قیام مقدسشان است.

رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران با بیان اینکه مفاهیم متعالی عاشورا را باید در دعاهای ویژه ای مثل دعای عرفه، مناجات شعبانیه، دعای کمیل و ابوحمزه و سایر ادعیه مقدس دنبال کرد، گفت: ائمه اطهار (ع) ظریف ترین روح معنوی و مناجات را با خداوند خود داشتند، تعابیر اعتقادی در این دعاها به مشتاقان عشق، شهادت، معرفت و روح یکتاپرستی را القا می کند.

بیگی نژاد تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) از2 جنبه کلی قابل بررسی است که شامل جنبه جانبازی، فداکاری، ایثار و شهادت دومین جنبه مساله پیام رسانی واقعه عاشورا است.

وی خطاب به دانش آموزان حاضر در جمع عنوان کرد: یکی از بزرگترین مصادیق این فرهنگ بزرگ اسلامی مداحی است که شما به عنوان پرچمداران اصلی این فرهنگ در حال اشاعه این فرهنگ بزرگ هستید، مداحی نوعی الگودادن به مخاطبان و شخصیت پردازی اجتماعی است.

رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران بیان کرد: در بیش از 4 هزار مدرسه در تهران نزدیک به 15 هزار نفر در مسابقه تجلیل از نوگلان حسینی شرکت کرده و در پایان بعد از اینکه از هر مدرسه حداقل 5نفر به منطقه معرفی شدند در سه مقطع ابتدایی، متوسط اول و دوم که آموزش و پرورش بعد از بررسی و داوری از هر مقطع 5 دانش آموز را به استان معرفی کردند یعنی از هر منطقه 15 نفر به علاوه مدارس استثنایی که در نهایت 300 دانش آموز مداح برتر به استان معرفی شدند و در این مراسم هم از 15 نفر تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار