با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب در اردبیل گشایش پافت

یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار در محل دائمی نمایشگاههای اردبیل گشایش یافت.

کد مطلب: ۶۸۳۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، در این نمایشگاه بیش از 300 ناشر از سراسر کشور و استان اردبیل حدود شش هزار عنوان کتاب در حوزه های ادبی، علمی، درسی، دانشگاهی و مذهبی را در یکصد و پنجاه غرفه عرضه کرده اند .
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل علاوه بر تخفیف 20 درصدی نمایشگاهی بصورت بن کتاب، ناشران نیز ده تا پنجاه درصد تخفیف می دهند .
اسحاقی افزود: خرید بن تخفیف دار کتاب از طریق باجه بانکی مستقر در نمایشگاه ممکن است .
وی گفت: امکان خرید اینترنتی نیز از سایت اینترنتی نمایشگاه مقدور است و علاقمندان می توانند با مراجعه به این سایت و با تخفیف ناشران کتاب خریداری کنند .
نمایشگاه کتاب اردبیل تا جمعه 26 آبانماه از ساعت 9 تا 12 و بعد از ظهر از 16 تا 20 برای بازدید عموم دایر خواهد بود .
در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب از برگزیدگان جشنواره کتاب سال و ناشران برگزیده استان هم تجلیل شد .

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از میان 370 کتاب چاپ شده در سالهای 94 و 95 دوازده کتاب در حوزه های دفاع مقدس، شعر و ادبیات و علوم پایه به عنوان کتب سال معرفی شدند .
سید ناصر اسحاقی گفت: از میان ناشران نیز انتشارات مکارمی و دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان ناشران برتر معرفی شدند .
همچنین از مادر هاشم دهقانی نیا شهید مدافع حرم نیز قدردانی شد .

برادر هاشم دهقانی نیا کتاب شهید غریب را نوشته و چاپ کرده است .
در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب حجت الاسلام ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه دینی و فرهنگی در سخنانی به سرآمد بودن علمی ایران در طول تاریخ اشاره کرد و با ابراز تاسف از عقب ماندگیهای علمی که از 150 سال پیش بر ایران تحمیل شد گفت: ما راهی جز اقتدار علمی نداریم و این اقتدار با کتاب خواندن محقق می شود .
وی افزود: تلاش در حوزه کتاب کودک و مانوس کردن کودکان با کتاب مهمترین کار برای نهادینه کردن کتابخوانی در جامعه است و مادران در این میان نقش بسیار تاثیر گذاری دارند .
اکبر بهنامجو استاندار اردبیل هم در سخنانی با اشاره به نقش نمایشگاه کتاب در ترویج کتابخوانی توسعه فضای نمایشگاه اردبیل را ضروری خواند .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم گفت: ششصد ناشر برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کرده بودند که به دلیل محدودیت مکان سیصد ناشر پذیرفته شدند .
اسحاقی افزود: گردش مالی کتاب در کشور سالانه سه هزار میلیارد تومان است که 70 درصد آن در حوزه کتابهای درسی و کمک درسی و تنها 30 درصد در حوزه فرهنگ عمومی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار