نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خبرداد:

سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای مهار آبهای مرزی در کشور

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه مهار آب‌های مرزی کشور سرمایه‌گذاری می‌شود.

کد مطلب: ۶۸۱۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،رضا کریمی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در جلسه رسیدگی به مشکلات بخش کشاورزی و مهار آب‌های مرزی در اردبیل اظهار داشت: ۸ میلیارد دلار اعتبار برای مهار آب‌های مرزی از محل صندوق توسعه ملی به استان ها اختصاص یافته که از این رقم سهم استان اردبیل تنها ۱۵ درصد تعیین شده است .

وی با بیان اینکه حدود ۳ هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌شود بیان کرد: با توجه به این که تنها ۱.۵ سال فرصت برای هزینه کرد این مبلغ باقی مانده است و سه چهارم زمان اجرایی شدن این پروژه‌ها منقضی شده پیشنهاد می‌کنیم تا بخشی از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی به سایر مناطق حوزه ارس از جمله شهرستان‌های مرکزی استان یعنی اردبیل، نمین، نیر و سرعین اختصاص یابد .

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با درخواست از جهاد کشاورزی برای سرعت دادن به اجرای طرح‌های نوین آبیاری اظهار کرد: سامانه هوشمند آبیاری نوین در کشور با جدیت در حال انجام است ولی در استان اردبیل آهنگ کندی را در اجرای این طرح شاهدیم که امیدواریم با تلاش مدیران در این زمینه کارهای اجرایی و عملیاتی به سرانجام برسد .

کریمی در ادامه با یادآوری این که ۸۵ درصد منابع این طرح بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود بیان کرد: ۱۵ درصد سهم کشاورزان است که قطعا با همراهی کشاورزان و پرداخت تسهیلات برای آن‌ها می‌توانیم زمینه اجرایی شدن طرح‌های سامانه هوشمند آبیاری نوین را فراهم کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار