مدیرکل قزوین:

طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس قزوین در حال اجرا است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از اجرای طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس استان خبر داد وگفت: این طرح با رویکرد مداخلات زودرس و مداخلات مربوط به دوره شیوع و نیز مراقبت اجتماعی از دانش آموزان و توانمند سازی آنها عنوان کرد.

کد مطلب: ۶۸۱۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سالار قاسمی در جلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد اظهار کرد: اگر 5 برنامه مهم در آموزش و پرورش داشته باشیم قطعا یکی از آنها پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی بیان کرد: تمرکز آموزش و پرورش، آموزش مهارت های خودمراقبتی برای دانش آموزان است و در سال تحصیلی جاری چهارطرح پیشگیری رشد مدار در مدارس استان در حال اجرا است.

قاسمی با بیان اینکه در اجرای طرح خود مراقبتی ویژه دوره ابتدایی 25 هزار نفر از دانش آموزان در پایه ششم ابتدایی شرکت دارند ، افزود: همچنین طرح مهارت های مقابله ای ویژه دوره اول متوسطه، طرح عاری از خطر نیز ویژه مدارس دوره دوم متوسطه ، طرح مدرسه مراقب اجتماع محور هم از مهمترین عناوین برنامه ها امسال است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در بخش فعالیت های آموزشی، کارگاه هایی را برای شناخت رفتارهای پرخطر و آشنایی با راهکارهای مراقبت از نوجوانان در برابر خطرات برای والدین و نیز همکاران فرهنگی برگزار می کنیم .

این مسئول اضافه کرد: در خصوص اجرای مطلوب پروژه ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در 12 مدرسه از مدارس استان در دستور کار قرار دارد . با توجه به ائتلافی که با 9 دستگاه و 4 دانشگاه در سطح کلان کشور و متناظر آن در استان ها صورت گرفته است ضرورت دارد از ظرفیت دستگاه های عضو ائتلاف همکاری مستمر و همه جانبه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در دانش آموزان ، استفاده کنیم .

وی در ادامه از اجرای سومین هفته مبارزه با آسیب های اجتماعی و اعتیاد (22 تا 28 آبان ماه ) و برگزاری نمایشگاه های سیار پیشگیری درتمامی مدارس تمام دوره های تحصیلی خبر داد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: همچنین سه برنامه و 16 فعالیت در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با استفاده از ظرفیت دستگاه های برون سازمانی در سال تحصیلی 97-96در حال اجرا است.

استان قزوین دارای 230 هزار دانش آموز است که در بیش از 2 هزار واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار