معاون اجرایی شورای شهر تهران به پانا خبر داد؛

تشکیل کمیته "شهرهوشمند وشفافیت" برای قراردادهای بیش از یک میلیارد

معاون اجرایی شورای شهر تهران درخصوص ساماندهی قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری تهران از تشکیل کمیته شهر هوشمند و شفافیت در شورا به منظور شفافیت عملکرد شهرداری تهران در بخش قراردادها و مناقصه ها خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۰۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد

سید محمود میرلوحی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به پیگیری شورای شهر برای شفاف سازی قراردادهای بیش از یک میلیاردتومان در شهرداری اظهارداشت: این مسأله در گزارشی که به شورا داده شد مطرح و قرار شد تا قراردادهایی که بالای یک میلیارد تومان است را برای شفاف سازی و جلوگیری از فساد بر روی سایت قرار دهند.

معاون اجرایی شورای شهر تهران افزود: در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز کمیته ای به نام شهر هوشمند و شفافیت تعریف شده که بهاره آروین مسئول این کمیته است. در این رابطه قرار است ساز و کارهایی که می تواند به شفافیت فعالیت هایی از جمله قراردادها، مناقصه ها و انتخاب پیمانکاران و نظارت بر آن ها کمک کند مشخص شود تا فضای مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

وی ادامه داد: همچنین با قرارگرفتن ساز و کار قراردادهای بالای یک میلیارد، ارزیابی بهتری از حیث توانمندی مالی و فنی و صلاحیت های پیمانکاران به دست می آید و از رانت خواری و رفتارهایی که دغدغه بخش خصوصی است نیز جلوگیری می شود.

میرلوحی یادآور شد: در جلسه که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در شورا حضور داشت اعلام شد که محیط زیست 500 میلیارد اعتبار دارد در حالی که شهرداری 31 هزار میلیارد اعتبار دارد. از طرفی 10 کلان شهر کشور 110 هزار میلیارد اعتبار دارند که نصف بودجه عمومی کشور است، بنابراین نقش شهرداری در بنگاه داری و اجرا نقش قابل توجهی است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اضافه کرد: رسانه ها و انجمن ها می توانند به ما کمک کنند تا در شهرداری تهران بتوانیم در اصلاح روند کار و ایجاد رقابت سالم بین بنگاه ها و بخش خصوصی پیشگام باشیم تا در نهایت از فساد جلوگیری شود.

وی با اشاره به ضرورت پایبندی به اصل 44 قانون اساسی گفت: رعایت اصل 44 ضرورت دارد ضمن اینکه در اجرای خصوصی سازی که در دنیا از سال 79 آغاز شد چهار دهه عقب هستیم که باید به آن بپردازیم هر چند کار سختی است اما با تلاش و انگیزه ای که وجود دارد، می توان اقدام کرد.

میرلوحی درباره بررسی اصلاحیه بودجه سال 96 شهرداری تهران نیز گفت: هنوز اصلاحیه بودجه 96 به دست ما نرسیده است. پیش نویس اصلاحیه را دیدم ولی هنوز به طور رسمی در دستور کار قرار نگرفته است. البته در حال حاضر شهرداری تهران سه موضوع اصلاحیه بودجه 96، تهیه بودجه 97 و تدوین برنامه سوم شهرداری را در دستور کار دارد که کمیسیون برنامه و بودجه نیز با شهرداری همکاری می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار