در حوزه بانوان چهار طرح ملی در آموزش و پرورش اجرا می شود

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در امور بانوان از اجرای چهار طرح ملی مرتبط با بانوان در آموزش و پرورش لرستان خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۷۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ؛ فریبا گله‌دار با اشاره به طرح‌های ملی امور بانوان آموزش و پرورش لرستان، افزود : مرحله اول طرح‌های ملی امور بانوان آموزش و پرورش لرستان فروردین ماه سال جاری اجرا شد و مرحله دوم این طرح‌ها نیز از دهم مهرماه در حال اجرایی‌شدن است.

وی خاطر نشان کرد: در طرح اول با عنوان طرح بشری که مخاطبان برنامه دختران دانش آموز دوره اول متوسطه و والدین آنان بود، وضعیت بهداشتی دانش‌آموزان دختر و مناطق محروم استان با اولویت شبانه‌روزی‌های این مناطق بهبود یافت.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در امور بانوان با اشاره به اهداف کمی و کیفی این طرح، بیان داشت: افزایش دانش، نگرش و عملکرد بهداشتی دختران دانش‌آموز در دوران بلوغ از اهداف کیفی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تهیه پکیج بهداشتی از جمله اهداف کمی این طرح است.

گله‌دار با بیان اینکه طرح اول با اعتباری بالغ بر 30 میلیون ریال اجرا شد، افزود: پدهای بهداشتی در بین مناطق زز و ماهرو، الیگودرز و مناطق عشایری توزیع گردید.

وی بهبود مهارت‌ها و تعاملات در مواجهه با دانش‌آموزان دختر پایه دوم متوسطه را به عنوان طرح مشکات یاد کرد و بیان داشت: مخاطبین این طرح کلیه دانش‌آموزان دختر مقطع دوره اول متوسطه به همراه اولیا و معلمان دانش‌آموز است.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در امور بانوان گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه گروه هدف از اهداف کمی و آشنایی دانش‌آموزان با حقوق و تکالیف فردی و خانوادگی و همچنین دانش‌افزایی و ارتقاء آگاهی از اهداف کیفی این طرح است.

گله‌دار اعتبار پیش‌بینی شده برای این طرح را 19 میلیون ریال عنوان و خاطر نشان کرد: کلیه مدارس استان در پایه دوم متوسطه اول دخترانه زیر پوشش این طرح قرار گرفت، همچنین تعداد 11 هزار و 500 نفر تحت پوشش کارگاه‌های آموزشی قرار گرفتند.

وی با اشاره به طرح آموزش حقوق و تکالیف به دانش‌آموزان دختر، تصریح کرد: مخاطبین این طرح همانند طرح مشکات، کلیه دانش‌آموزان دختر مقطع دوره اول متوسطه به همراه اولیا و معلمان دانش آموز است.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در امور بانوان یادآور شد: تعداد 2 هزار و 680 نفر در سطح ناحیه یک و 2 شهر خرم آباد آموزش داده شد.

گله‌دار توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فرهنگی را عنوان طرح چهارم بین کرد و افزود: تقویت باورهای دینی زنان سرپرست خانوار جهت سلامت روان و بهبود مناسبت‌های رفتاری زنان سرپرست خانوار جهت بهبود کیفیت زندگی از اهداف این طرح است.

وی اظهار کرد: در این طرح تعداد 90 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت آموزش قرار گرفتند و هدایا و لوح تقدیر تقدیم حضورشان گردید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار