فرماندار ویژه مراغه عنوان کرد:

نقش موثر مشارکت های مردمی در افزایش کمی و کیفی مدارس

معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: مشارکت های مردمی در افزایش کمی و کیفی آموزشی و پرورشی مدارس موثر است.

کد مطلب: ۶۷۷۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، ظفر محمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش مراغه گفت: از نزدیک به 400 مدرسه این شهرستان بالا 40 مدرسه به خاطر عمر بالا نیاز به بازسازی دارند.

وی افزود :افزایش تراکم دانش آموزی و و کمبود فضای آموزشی استاندار در این شهرستان ، مشارکت مردمی و کمک خیرین مدرسه ساز را می طلبد.

فرماندار مراغه در ادامه به اولویت های کاری در آموزش و پرورش و همکاری سایر نهاد ها با این مجموعه اشاره کرد و افزود : افزایش کیفیت آموزشی ، توجه به بهداست مدارس ، سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و همچنین توجه به اقامه نماز جماعت در مدارس بایستی از اولویت های کاری باشد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه با اشاره به وجود برخی کمبودها و محدودیت برای تامین هزینه های جاری مدارس این شهرستان گفت: اجرای طرح تغییر کاربری فضاهای مازاد در برخی از مدارس این شهرستان برای تامین بخشی از هزینه های مراکز آموزشی انجام می شود.

جلیل اسلامی افزود: با موافقت وزارت آموزش و پرورش و بر اساس قانون برنامه و بودجه سال 96، مجوز تغییر کاربری فضاهای مازاد برخی مدارس از آموزشی به تجاری و خدماتی داده شده و بر همین اساس، هم اکنون 20 باب از مدارس این شهرستان، قابلیت تبدیل به واحدهای تجاری و خدماتی را دارند.

وی با اشاره به لزوم مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهری گفت: با تعامل و همراهی این نهادها، برخی از مشکلات مدارس از جمله آسفالت ریزی و محوطه سازی آنها نیز مرتفع خواهد شد.

اسلامی همچنین با اشاره به حمایت از دانش آموزان نیازمند تحصیل در مناطق محروم روستایی و دور افتاده این شهرستان افزود: هم اکنون 55 دانش آموز مقطع متوسطه در 15 روستای این شهرستان از بسته حمایت تحصیلی برخوردار هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار