صرفه جویی3میلیاردی با تجمیع مدارس کم جمعیت

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 400 آموزشگاه زیر 15 نفر دانش آموز فقط در دوره ابتدایی فعالیت می کنند که با تجمیع مدارس کم جمعیت 3 میلیارد و 600 میلیون تومان در هزینه های آموزش و پرورش صرفه جویی می شود.

کد مطلب: ۶۷۷۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، عباس لامعی در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از 677 میلیون تومان برای هزینه سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی هزینه شد.

وی از آموزش مهارت های پایه، استفاده از فضای مجازی و دولت الکترونیک به یک هزار سواد آموز دوره انتقال استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 160 هزار دانش آموز استان در بیش از 2 هزار و 500 آموزشگاه و 8هزار و 427 کلاس درس مشغول تحصیل بوده که از این تعداد 10 هزار دانش آموز عشایری هستند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که اغلب دانش آموزان عشایری در 4 شهرستان مرزی استان هستند، تصریح کرد: 611 دانش آموز عشایری استان از سرویس ایاب و ذهاب برخوردارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به پوشش 7 گروه، دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس استان، ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و 370 دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس و مراکز خاص و بیش از یک هزار و یکصد دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس عادی به شیوه تلفیقی آموزشی مشغول تحصیل می باشند.

لامعی با اشاره به ارجاع 31 دانش آموز مشکوک به اوتیسم به آموزش و پرورش استثنایی استان در سال تحصیلی جاری، ابراز داشت: از این تعداد 11 دانش آموز اوتیسم آموزش پذیر شناسایی شدند و برای ثبت نام به مدرسه اوتیسم در مرکز استان معرفی شدند که با 12 دانش آموز اوتیسم شناسایی شده در سال گذشته، 23 دانش آموز اوتیسم آموزش پذیر در مدرسه اوتیسم بیرجند مشغول تحصیل می باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه جدی به مدرسه اوتیسم استان و کمک استانداری برای تجهیز این مدرسه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار