نویسنده دانش آموز در گفت و گو با پانا عنوان کرد:

استفاده از سبک نمادگرایی جادویی در نگارش پایان نامه/ باید خلاق باشیم

دانش آموز و نویسنده کتاب پایان نامه گفت: در نحوه نگارش این کتاب از سبک نمادگرایی جادویی استفاده کرده ام و به جای استفاده از نماد سعی کردم از ویژگی های یک نماد استفاده کنم.

کد مطلب: ۶۷۶۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد

سعید مبین شهیر دانش آموز سال چهارم دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ ناحیه 2 تبریز و نویسنده کتاب پایان نامه در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: عنوان این کتاب در واقع دو معنا و مضمون متفاوت را در خود جای داده است و در نحوه نگارش این کتاب از سبک نمادگرایی جادویی استفاده کرده ام و به جای استفاده از نماد سعی کردم از ویژگی های یک نماد استفاده کنم.

وی ادامه داد: این نوع نگارش در واقع ابداع سبک جدید در ادبیات است و با این کار می خواهم روشی نو برای ترغیب مردم به مطالعه داشته باشم و در آن ها انگیزه ایجاد کنم.

نویسنده نوجوان سردرودی اضافه کرد: روشی که در نگارش این کتاب در پیش گرفتم همچنین باعث کم حجم بودن مطالب می شود و وقت مطالعه را کاهش می دهد.

مبین شهیر تصریح کرد: خواننده معنی بسیاری از جملات را در ابتدا نمی تواند کشف کند اما با مطالعه بیش تر همان جملات نا مفهوم در فصول دیگر به آرامی متوجه بیش تر جمله ها می شود و این از ویژگی های بارز کتاب است.

وی با بیان این که کتاب پایان نامه تا کنون با تیراژ 1000 نسخه به چاپ رسیده است، گفت: تمام هزینه چاپ را خودم شخصا پرداخت کرده ام و هیچ ارگان یا سازمانی کمکم نکرد.

این دانش آموز بیان کرد: کتاب پایان نامه برای اولین بار 28 شهریور ماه به همت شهرداری سردرود همزمان با روز شعر و ادب فارسی رونمایی شد.

مبین شهیر با بیان این که دوست دارم در رشته جامعه شناسی در دانشگاه ادامه تحصیل دهم، دامه داد: البته به ادبیات علاقه زیادی دارم ولی متاسفانه این رشته آینده شغلی مناسبی ندارد و به همین دلیل ترجیح می دهم که در رشته جامعه شناسی ادامه تحصیل دهم.

وی گفت: به کتب تاریخی علاقه زیادی دارم و آخرین کتبی که در این زمینه مطالعه کرده ام کتاب شناسنامه تبریز تالیف پروفسور علی پولاد و کتاب رنسانس هستند.

نویسنده دانش آموز گفت: در میان شاعران ایرانی سبک شعر سعدی را بیشتر می پسندم؛در عین حال که وزن شعر را رعایت می کند مطالب و منظور خود را نیز به روشنی بیان می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار