پیشرفت 32 درصدی پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان از پیشرفت 32 درصدی پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی خبر داد و گفت: در حال حاضر این پروژه نسبت به زمان بندی اجرا 16 درصد عقب است.

کد مطلب: ۶۷۴۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا همدان، علی رحیمی فر در جلسه کمیسیون فنی و عمرانی که پیرامون بررسی وضعیت روند اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی برگزار شد، گفت: قرارداد اجرای این پروژه 42 میلیارد و 600 میلیون تومان در مدت زمان 30 ماه است که تاکنون و از زمان شروع 20 ماه گذشته است .

رحیمی فر با بیان اینکه تاکنون برای این پروژه حدود 16 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: این پروژه به صورت مشارکتی توسط شهرداری و بخش خصوصی اجرا می شود که 60 درصد به صورت تهاتری و 40 درصد نقدی است .

وی بر تسریع در روند اجرای پروژه تاکید کرد و گفت: پروژه باید در زمان بندی تدوین شده پیش برود و افق طرح نیز در پروزه دیده شود .

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیر در این جلسه با اشاره به اهمیت جایگاه پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی گفت: این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش عمده ای را در روان سازی ترافیک و عمران و آبادانی منطقه ایفا می کند .

ابراهیم مولوی به تاخیر 16 درصدر روند اجرای پروژه اشاره کرد و گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و یخبندان باید تدابیری اندیشیده شود تا در اجرای پروژه خللی ایجاد نشود .

مولوی تاکید کرد: با توجه به فاز بندی اجرای پروژه باید اولویت بندی کرده و بر اساس آن روند اجرا پیش رود .

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز ضمن گلایه مندی از کندی روند اجرای پل سردار شهید همدانی گفت: شهرداری با توجه به وضعیت مالی کنونی نمی تواند متناسب با زمان بندی پیشرفت قابل توجهی را در اجرای پروژه انتظار داشته باشد .

سید مسعود عسگریان اضافه کرد: پروژه پل سردار شهید همدانی باید طبق قرارداد و بر اساس مدت زمان بندی اجرا شود، چرا که شورا باید نسبت به اجرای پروژه به عنوان نمایندگان مردم پاسخگوی عدم پیشرفت مطلوب کار باشد.

عسگریان تاکید کرد: مشاور پروژه باید آنچه را که شورا مطالبه کرده طراحی و اجرا کند و بر اساس آن ها کارها را پیش ببرد .

وی با بیان اینکه شهرداری همدان قادر نیست یکجا منابع مالی پروژه پل سردار شهید همدانی را تامین کند، اضافه است: لازم است پروژه فاز بندی شده و بر اساس اولویت ها اجرایی شود و برای کمبود نقدینگی هم تدابیری اندیشید شود.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از اینکه حرکت لاکپشتی پروژه قابل قبول نیست، افزود: برخلاف مفاد قرار داد تداخل فازبندی پروژه از،سوی پیمانکار و مشاوردر جایی که زمانبندی اجرایی پروژه هم پوشانی دارد قابل قبول نیست

عسگریان ادامه داد: روند کنونی پروژه چنانچه کنترل نشود باعث طولانی شدن اجرای آن به شکل نامطلوب خواهد بود.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرماو کندی روند اجرای پروژه تاکید کرد: برای رضایت مندی مردم و تسریع در روندکار شورا و شهرداری آمادگی کمک به پیمانکار را دارد و می طلبد پیمانکار پیشنهادات خود را جهت تسریع در فرآیند کار به شورا ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار