احداث فاز دوم بلوار سردار همدانی با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان

همدان (پانا) - مدیر منطقه سه شهرداری همدان با بیان اینکه ساماندهی ورودی های شهر در دستور کار است، گفت: فاز دوم بلوار سردار همدانی با اعتباری حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان به زودی آغاز می شود.

کد مطلب: ۸۲۸۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
احداث فاز دوم بلوار سردار همدانی با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان

رحیم الوندی با اشاره به اینکه برگزاری رویداد 2018 در همدان و ساماندهی ورودی‌های شهر در دستور کار شهرداری است، گفت: طی چند روز آینده فاز دوم بلوار سردار همدانی با اعتباری حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه طول این طرح یک هزار و 500 متر و عرض آن 8 متر است، بیان کرد: این طرح شامل اصلاح، دیوارکشی و پوشش رودخانه، جدول‌گذاری، خاکبرداری، زیرسازی و... است.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان تصریح کرد: این طرح در مرحله عقد قرارداد نهایی قرار دارد و در روزهای آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

الوندی به جمع‌آوری آب‌های سطحی در ناحیه سه اشاره کرد و گفت: در این راستا دیوارکشی رودخانه شهید صفری با اعتبار 300 میلیون تومان انجام خواهد شد.

وی افزود: این طرح در راستای ساماندهی محل و تردد راحت ساکنان سیلو انجام می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به ساماندهی مغازه‌ها و کسبه ورودی بلوار بهشت اشاره کرد و گفت: مجتمع صنعتی شهید بهشتی با اعتباری حدود سه میلیارد تومان انجام شد که این طرح در حال عقد قرارداد است.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان به روشنایی میدان امام حسین(ع) اشاره و بیان کرد: این طرح نیز با اعتباری حدود 100 میلیون تومان در حال انجام است.

الوندی با تأکید بر اینکه شهرداری منطقه سه نوکنی مسیر قنات مدرسه دهخدا در خیابان توپچی را با اعتباری حدود 110 میلیون تومان در دستور کار خود دارد، اظهار کرد: از جمله طرح‌های دیگر که در این ناحیه در حال انجام است بازگشایی معبر 35 متری خضر است که به لحاظ توسعه این منطقه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار این طرح یک میلیارد و 400 میلیون تومان است، تصریح کرد: عملیات پوشش رودخانه خضر در سال 96 عقد قرارداد شد که هم‌اکنون با پیشرفت 97 درصدی در حال انجام است.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان افزود: این بازگشایی معبر شامل خاکبرداری، زیرسازی و جدول‌گذاری معبر است که منطقه خضر را به بلوار امام خمینی(ره) متصل می‌کند.

الوندی در ادامه سخنان خود به پروژه‌های در دست پیگیری این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: پیاده‌روسازی خیابان آزادگان در شهرک شهید مدنی و آیت‌ا... تألهی در جولان، انجام پوشش رودخانه پشت فرهنگسرای ولایت، رودخانه فجر پشت بیمارستان آتیه، احداث پارک بوستان و پارک یاس در شهرک شهید مدنی، احداث پارک شش هزار هکتاری واقع در بزرگراه امام(ره)، احداث سرویس بهداشتی در پارک شاهد و ساخت مخزن سنگی جهت آبیاری فضای سبز محوطه پل هوایی از جمله این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه در حال عقد قرارداد و خرید حدود 60 هزار تن آسفالت هستیم، گفت: از قراردادهای قبلی نیز عملیات آسفالت را در سطح ناحیه آغاز کرده‌ایم که از جمله آن می‌توان به مناطق خضر و شهرک شهید مدنی اشاره کرد.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان به پروژه‌های در حال انجام این منطقه نیز اشاره و اظهار کرد: در این رابطه دیوارکشی رودخانه خیابان امداد با 90 میلیون تومان، ساخت سرویس بهداشتی با 140 میلیون تومان و پیاده‌روسازی بلوار توحید شهرک شهید مدنی با 350 میلیون تومان در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به فضای سبز یکی از اولویت‌های مهم این منطقه است، گفت: مبلغ سه میلیارد و 200 میلیون تومان برای نگهداری و خرید گل و توسعه فضای سبز منطقه سه اختصاص داده شده است.

الوندی در ادامه تصریح کرد: در راستای توسعه فضای سبز گلدان‌گذاری حاشیه بلوار بهشت با هزینه 90 میلیون تومان در دستور کار این نهاد قرار دارد که این مهم در راستای ساماندهی و زیباسازی ورودی‌های شهر انجام می‌شود.

وی افزود: از جمله اقدامات دیگر این منطقه احیا و بازسازی بوستان نواری صنعت با هزینه 35 میلیون تومان، پیاده‌راه سازی بلوار توحید کوی مدنی به عرض بیش از 7 متر که شامل مسیر دوچرخه و... است، اصلاح هندسی ابتدا و انتهای بلوار آیت‌ا... تألهی (جولان) در راستای تسهیل و ساماندهی عبور و مرور وسایل نقلیه، گل‌کاری و رسیدگی ویژه به فضای سبز که در حال حاضر بیش از 400 میلیون تومان هزینه این طرح شده است، جدول‌کشی خیابان توپچی و گلچهره و زیرسازی جهت آسفالت و جدول‌کشی و احداث سکوهای تماشاگران فرهنگسرای ولایت کوی خضر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار