برگزاری نمایشگاه و جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی در کردستان

رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری نمایشگاه و جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی در سال جاری در سنندج خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۲۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان، رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در کارگروه برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی در سنندج اظهار کرد: لباس یکی از هویت های فرهنگی هر قوم و ملتی است.

وی لباس کردی را نیز جزو یکی از مهمترین هویت های کُردها برشمرد و ادامه داد: لباس کُردی با وجود تنوع فراوان در مناطق مختلف کردنشین ایران و سایر کشور های همجوار فرصت مناسبی برای برگزاری نمایشگاه با شکوهی با این موضوع است.

رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به اهمیت زنده نگهداشتن آداب و رسوم سنتی کردستان به ویژه لباس کُردی اشاره کرد و افزود: لباس کُردی به واقع دچار نوعی آسیب شده است زیرا تنها در مراسمات خاصی از جمله عروسی ها و مهمانی های ویژه از آن استفاده می شود، با برگزاری نمایشگاه غنی و برگرفته از آداب و سنن کردهای همه مناطق می تواند در کاهش آین آسیب مفید واقع شود.

یگانه سلیمان بیگی، کارشناس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز به اهداف و برنامه های این کار گروه اشاره و اظهار کرد: متاسفانه لباس کُردی تنها در مراسمات خاص مورد استفاده قرار می گیرد لذا طراحان و صاحب نظران مد و لباس در استان بایستی کمک کنند با برگزاری نمایشگاهی باشکوه و ارائه مقالات و طرح های موثر مجدداً لباس های کردی و فرهنگ و آداب و رسوم پوشیدن لباس کُردی در استان زنده شود.

وی اذعان کرد: نمایشگاه و جشنواره مد و لباس با هدف معرفی البسه‌ی ایرانی و اسلامی و تقویت ایده‌ها و نگاه‌های بومی و محلی در طراحی لباس متناسب با فرهنگ اسلامی، ملی و بومی با حضور تعدادی از بانوان طراح لباس های کُردی و فارسی و حمایت‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس این اداره کل در سنندج برگزار می شود.

در ادامه این کار گروه هر کدام از بانوان حاضر در جلسه ضمن طرح سوالاتی در خصوص نحوه برگزاری نمایشگاه مد ولباس و همچینین مکان و زمان این نمایشگاه، نقطه نظرات مفید و راهگشایی مطرح کردند.
همچنین در این جلسه سرکار خانم اردلان به عنوان مدیر نمایشگاه مد ولباس معرفی و قرار بر این گذاشته شد که هر هفته یک جلسه در خصوص برگزاری نمایشگاه با دعوت از بانوان طراح لباس های کردی و فارسی برگزار شود و در صورت نیاز یک جلسه مشترک با مدیر کل محترم بانوان استان سرکار خانم آژیر برگزار و از بانوان علاقه مند در جلسات مستمر کار گروه دعوت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار