با شیوع آنفولانزای پرندگان شکار پرنده در فارس ممنوع شد

شکار پرندگان آبزی در سال جاری در تمام مناطق استان فارس به منظور جلوگیری از شیوع آنفولانزای پرندگان ممنوع است.

کد مطلب: ۶۷۱۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به ممنوعیت شکار پرندگان به دلیل شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان عنوان کرد: آنفولانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی در پرندگان است.

نبی الله مرادی تصریح کرد: ویروس عامل بیماری در طیور تیپ ( A. H5N8 ) است که می‌تواند بیماری را ایجاد کند و این بیماری علاوه بر طیور، سایر حیوانات از جمله خوک، اسب و همچنین انسان را درگیر می‌کند.

وی افزود: پرندگان وحشی و آبزی می‌توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند، ویروس‌های آنفولانزای طیور را با خود جابجا و به دیگر پرندگان به ویژه ماکیان‌ها انتقال دهند.

مرادی در خصوص شایع‌ترین علامت بروز بیماری شروع ناگهانی تلفات در گله پرندگان است، اظهارداشت: مهمترین راه انتقال بیماری تماس با پرندگان آلوده بوده، و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری لازم است از شکار و نگهداری پرندگان وحشی در کنار پرندگان اهلی خودداری شود.

وی در پایان در خصوص اقدامات پیشگیری از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان را همکاری با اداره کل دامپزشکی و شبکه‌های دامپزشکی در سطح استان، گشت و کنترل مستمر در مناطق تالابی و ممنوعیت شکار پرندگان آبزی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار