مدیر کل فرودگاههای استان اردبیل:

بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل از بهمن ماه امسال آغاز خواهد شد

مدیر کل فرودگاههای استان اردبیل گفت: بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل از بهمن ماه امسال آغاز خواهد شد و اجرای آن نیازمند همکاری و صبر و حوصله مسافران است که امیدواریم در این زمینه همکاری‌های لازم را با فرودگاه اردبیل داشته باشند.

کد مطلب: ۶۷۰۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،سید فخرالدین هاشمی در نشست خبری باخبرنگاران و اصحاب رسانه که در محل فرودگاه استان اردبیل برگزار شد اظهار کرد: بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل از بهمن ماه امسال آغاز خواهد شد و اجرای آن نیازمند همکاری و صبر و حوصله مسافران است که امیدواریم در این زمینه همکاری‌های لازم را با فرودگاه اردبیل داشته باشند .

وی گفت: باند اصلی فرودگاه اردبیل احتیاج به بهسازی در سطح وسیع دارد و در ۳ مرحله به پیمانکار واگذار خواهد شد که نیازمند هزینه ۵۰ میلیارد تومانی است و امیدواریم در عرض ۱۵ ماه به اتمام برسد .

مدیر کل فرودگاههای استان اردبیل تصریح کرد: مانور اضطراری دوسالانه که هر ۲ سال یک‌بار انجام می‌گیرد فردا در فرودگاه اردبیل عملیاتی خواهد شد که با حضور دستگاه‌های مختلف انجام خواهد گرفت .

هاشمی بیان کرد: دستگاه‌های ILS با هزینه ۴ میلیارد تومان برای فرودگاه اردبیل خریداری و نصب گردیده است که برای کاهش پروازهای کنسلی که به علت بدی آب‌و هوا اتفاق می‌افتاد، موثر باشد

وی با اشاره به اینکه تعداد دوربین‌های مدار بسته فرودگاه ارتقاء یافته است ادامه داد: بهسازی سطحی با هزینه ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نقاط مختلف فرودگاه انجام گرفته است .

مدیر کل فرودگاههای استان اردبیل اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست امسال پروازهای استان حدود ۲۱ درصد و میزان مسافران نیز حدود ۲۳ درصد افزایش یافته است .

هاشمی تاکید کرد: سند تک برگی برای بیش از ۸۰۰ هکتار از زمین‌های فرودگاه اردبیل اخذ شده است و مقداری از زمینه‌ها نیز شاکی خصوصی دارد که امیدورایم در آینده مشکلات موجود در این زمینه نیز حل شود .

وی به پروژه‌های انجام گرفته در فرودگاه شهرستان پارس آباد اشاره کرد و افزود: تعریض باند از ۳۰ متر به ۴۰ متر، اضافه کردن ۲۰۰ متر به طول باند با هزینه ۱۷ میلیارد تومان و نصب و راه‌اندازی دیتا سنتر پیشرفته از جمله اقداماتی است که در فرودگاه پارس‌آباد انجام شده است .

مدیر کل فرودگاههای استان اردبیل گفت: ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد در حال انجام است که نمادی از گنبد "الله الله" در آن به اجرا در خواهد آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار