معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دیر خبر داد؛

همایش "احلی من العسل" در 52 مدرسه دیر برگزار شد

مراسم ویژه شهادت حضرت قاسم(ع) با عنوان«سوگواره احلی من العسل» در 52 مدرسه شهرستان دیر برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۰۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا دیر ، سوگواره احلی من العسل ویژه شهادت حضرت قاسم (ع) ، به پاس حماسه و فداکاری نوجوان رشید کربلا حضرت قاسم ابن الحسن(علیه السلام )در مدارس شهرستان دیر برگزار شد. تعدادی از دانش آموزان مداح نیز اشعاری را در راستای شهادت حضرت قاسم( ع) و امام حسین(علیه السلام) و یاران باوفایش قرائت کردند و دانش آموزان عزادار نیز در حالی که رخت سیاه بر تن داشتند در ماتم امام و یاران باوفایش به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند .

سماعیل مختارزاده معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش شهرستان دیر در حاشه این آیین گفت: با اشاره به اینکه این همایش هر ساله با حضور تعداد زیادی از دختران و پسران دانش‌آموز در سطح شهرستان برگزار می‌شود، اظهار داشت: امسال نیز همزمان با سراسر کشور صبح امروز در 52 مدرسه شهرستان دیر با حضور بیش از 5 هزاردانش آموز برگزار شد.

مختارزاده در ادامه تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش آشنایی جوانان با قیام و اهداف سیدالشهدا(ع) برای این قیام بزرگ است.

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش شهرستان دیر در ادامه با بیان اینکه دشمن به دنبال دور کردن جوانان از این الگوهای است، تصریح کرد: پیام عاشورا باید برای جوانان و نوجوانان تبیین شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار