معاون امور استانهای ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش فارس:

تاکید سند تحول بنیادین به 6 ساحتی بودن انسان و مقوله هستی شناسی است

معاون امور استانهای ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: یکی از اساسی ترین مقوله های سند تحول بنیادین مقوله هستی شناسی و توجه به 6 ساحتی بودن افراد است.

کد مطلب: ۶۶۸۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، حجت الاسلام والمسلمین درودی در جمع مسئولین و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: کتاب مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران که حدود 400 صفحه می باشد توسط بیش از 600 نفر از صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت تدوین و نگاشته شده است .

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم 31 راهکار از درون این سند استخراج شده است گفت: در مرحله سوم که برنامه نویسی است در زمان وزارت آقای دکتر فانی انجام شد و مرحله چهارم نیز به تعریف فعالیتها پرداخته شده است و هر هدف تربیتی نیاز به این مراحل دارد .

وی افزود: یکی از دلایلی که دانش آموزان ما بعد از 12 سال تحصیل در مدرسه افراد کاربردی نیستند این است که سیستم آموزشی ما تک ساحتی است.

درودی اظهار داشت: خانواده ها و سیستم آموزشی صرفا به مباحث آموزشی می پردازند در حالیکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به 6 ساحتی بودن نظام آموزشی می پردازد.

وی تصریح کرد: حیات طیبه در قرآن به کسی اطلاق می شود که 6 ساحت در او رشد کرده باشد.

وی با اشاره به آیه 97 سوره نحل که به حیات طیبه می پردازد ، افزود: 6 ساحت مورد توجه در سند تحول بنیادین ، ساحتهای عبادی، اخلاقی، اعتقادی، علمی- فناوری، زیستی- سبک زندگی و زیباشناختی - هنری است.

درودی تاکید کرد: انسان 6 ساحتی انسانی است که در همه ابعاد دارای رشد است و در هر کاری مفید و کاربردی است و می تواند به موفقیت دست یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار