مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

سند تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور به منزله قانون اساسی است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل سند تحول بنیادین را سندی بالادستی و مورد تاکید مقام معظم رهبری و به منزله قانون اساسی برای آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۸۳۴۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور به منزله قانون اساسی است

احمد ناصری اظهار داشت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش سندی مورد تایید مقام معظم رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به عنوان یک سند جامع در دستور کار نظام تعلیم وتربیت قرار گرفته است .

وی آموزش و پرورش اجرا شده است، افزود: با توجه به اینکه محتوای این سند از مبانی اصیل اسلامی و معارف آن نشأت گرفته است بنابراین توجه ویژه به مسائل دینی و اعتقادی از اصول اساسی آن می باشد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: علاوه بر مسائل دینی، اعتقادی و عبادی، از دیگرحوزه های اصلی این سند، توجه به ساحت های علم وفناوری، حرفه ای و اقتصادی دانش آموزان می باشدکه یک دانش آموز با پایان دوره متوسطه، یک فرد توانمند و دارای مهارت های لازم برای ورود به بازار کار باشد.

ناصری با بیان اینکه آموزش و پرورش با عقد قرارداد با سازمان فنی و حرفه ای سعی در ارتقای مهارت دانش آموزان در رشته های فنی و تحقق شعار "یک دانش آموز یک مهارت" دارد، گفت: 37.22 درصد دانش آموزان استان اردبیل در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در حال تحصیل هستند، که این میزان بالاتر از میانگبن کشوری (36.69) می باشد.

وی با اذعان به اینکه جذب نیروی انسانی متعهد و متخصص از مسایل مهم مطرح شده در این سند می باشد، تصریح کرد: اولویت جذب نیروی انسانی در آموزش وپرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و در صورت تکمیل ظرفیت این دانشگاه ها، از طریق جذب نیروی آزاد به شرط گذراندن دوره یکساله تربیت معلم می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار