راز و رمز موفقیت هر انسانی برنامه محوری است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: راز و رمز موفقیت هر انسانی برنامه محوری است و روح حاکم بر سند بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی و تربیت انسان های مومن، متدین و متعادل و متوازن است.

کد مطلب: ۶۶۸۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا کاظمی در مصاحبه با پانا گفت: ما شعار سال تحصیلی96_97 را تعلیم و تربیت تمام صاحتی کیفیت و عدالت در سایه برنامه محوری و شعار آغاز سال تحصیلی را هم مهر حسینی قرار دادیم.

وی افزود: در آموزش و پرورش استان خراسان رضوی 129 شاخص را برای فعالیت های کاری خود تعریف کرده و452 برنامه را برای تحول آن شاخص ها تدوین نموده و مطمئنم با دست های پر مهر معلمان، باتلاش و کوشش فوق العاده دانش آموزان و همکاری و همیاری اولیا محترم پدران و مادران دانش آموزان در همه عرصه ها و همت همکاران ما در بخش های مختلف آموزش و پرورش به ارتقا این شاخصها انشاالله دست پیدا خوهیم کرد.
کاظمی در ارتباط با دلیل انتخاب شعار سال تحصیلی جدید گفت: راز و رمز موفقیت هر انسانی برنامه محوری است و روح حاکم بر سند بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی و تربیت انسان های مومن، متدین و متعادل و متوازن است.
مهم ترین اولیت های آموزش و پرورش خراسان رضوی در کنار این برنامه ها توسعه و ترویج فرهنگ نماز، قرآن و عترت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقا فرهنگ میزبانی و معرفت و سیره رضوی به عنوان مجاورانی که در کنار آقا علی بن موسی الرضا قرار دارند، توسعه مراکز پیش دبستانی و توجه بیشتر به دبستان به خاطر اینکه شخصیت دانش آموزان در این مقطع شکل می گیرد تلاش می کنیم برنامه های کیفیت بخشی بیشتری را در این حوزه ها تدوین و اجرا کنیم.
ما در هر ساحت تعلیم و تربیت برنامه ها و شاخص هایی تدوین و برنامه های کیفیت بخشی تعیین کردیم، بر فرض مثال برای اینکه دانش آموزان از جسم و روح سالم برخوردار باشند در حوزه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توجه به ورزش، مدرسه بانشاط، مدرسه و حیات پویا، مدرسه قهرمان و المپیاد های درون مدرسه ای را تدوین کردیم. در هر ساحت تعلیم و تربیت ما این برنامه هارا تدوین کرده تا ضمن ایجاد فرصت شکوفایی برای سایر دانش آموزان، فرصت استفاده و تربیت دانش آموزان در همه ساحت ها را مهیا کنیم.
ما باید دغدغه دانش آموزان در حوزه امتحان و کنکور را کم کرده و این باور که کنکور تنها عامل موفقیت نیست را به دانش آموزان بقبولانیم و یاد بدیم که آنچه مهم است، بهزیستن و باهم زیستن و توان زیستن در جامعه است زیرا باید به خانواده ها این موضوع را اثبات کنیم.
ما از طریق مراجع قانونی به دنبال بر اندازی کنکور به عنوان سد در مقابل دانش آموزان حذف شود و صرفا دانش آموزان مختار باشند طبق شرایط و ضوابط کیفی و کمی کارد دانشگاه مورد نظر و دلخواه خود شوند بدون استرس و فعالیت هایی که آن هارا از تعلیم و تربیت تمام ساحتی باز بدارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار