زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس بوشهر نواخته شد

با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهرو مسئولان دستگاههای اجرایی استان ، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان بوشهر نواخته شد.

کد مطلب: ۶۶۷۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا بوشهر ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در مدرسه شهید سهام خیام، با تبریک سال تحصیلی جدید و تقارت ماه محرم، هفته دفاع مقدس و ماه مهر اظهار داشت: مهر آغازی است برای رویش و تشکر از فرهنگیانی که از امروز کار سنگین تعلیم و تربیت آغاز می‌شود.

عبدالکریم گراوند با اشاره به هفته دفاع مقدس و ایام شهادت امام حسین(ع) افزود: فرزندان این مرز و بوم پرورش یافته مکتب حسینی هستند و از این بزرگوار درس پایداری را آموختند و موجب عزت، سربلندی کشور شدند.

وی با بیان اینکه دفاع ما برگرفته از عاشورا بود و شعار آن پایداری و امر به معروف و نهی از منکر بوده است عنوان کرد: با آغاز جنگ تحمیلی دانش آموزان کلاس درس را رها کردند و در راستای آموزه‌های حسینی و راه آن بزرگوار حرکت کردند و به جبهه‌های جنگ برای دفاع شتافتند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهربا اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: رئیس جمهوری تاجر پیشه آمریکا اگر سابقه ایثار، غیرت و آزادگی مردم ایران را مطالعه کرده بود می دانست که نباید این سخنان را بیان کند.

عبدالکریم گراوند افزود: ملت ایران تربیت یافته مکتب عاشورا هستند و هیچگاه زیر بار ظلم و زور نمی رود و این استکبار جهانی است که باید در مقابل ملت ایران سر تعظیم فرود آورد.

وی تصریح نمود : اگر بخواهیم دانشگاهها به رشد و ترقی برسند باید به آموزش و پرورش توجه داشته باشیم چون آینده نظام جمهوری اسلامی در گرو تربیت نیروی انسانی است.

گراوند اظهارکرد: کمک و حمایت از آموزش و پرورش برای داشتن ایران و کشوری آباد ضروری است.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به ارتقای 1.5برابری رتبه های زیر یک‌هزار کنکور سراسری در استان بوشهر افزود: این آمار بیانگر ضرورت و اهمیت همکاری و همیاری اولیای دانش آموزان و همه دستگاههای اجرایی با آموزش و پرورش است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن قرائت پیام وزیر گفت: آموزش و پرورش دستگاهی فراسازمانی است و همکاری قشرهای مختلف مردم را می طلبد.

عادل عبدی افزود: انتظار می رود همانطور که امروز همه دستگاهها در کنار آموزش و پرورش زمینه حضور دانش آموزان در کلاسهای درس را فراهم کردند، این همکاری همچنان ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اجرای مفاد سند بنیادین آموزش و پرورش گفت: تلاش می شود با تغییر مدیریت زمینه هرچه بهتر اجرای مفاد سند بنیادین آموزش و پرورش در کشور فراهم شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کاهش نیرو در آموزش و پرورش افزود: این وزارتخانه تلاش می کند، مشکل کمبود نیرو را به شکل مطلوب برطرف کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز ماه مهررا ماه پژوهش و دانایی و بهار تعلیم و تربیت دانست و افزود: 212هزار دانش آموز این استان سال تحصیلی جدید را در 9هزار و 496کلاس درس در قالب 2هزار و 224 مدرسه آغاز کردند.

ناصر کرمی به اجرای طرح تقویت بنیه علمی در استان بوشهر پرداخت و اضافه کرد: در 2 سال گذشته با همکاری و همگرایی مسئولان ارشد استان، دهیاری ها و شوراها گام های موثری در راستای تقویت بنیه علمی دانش َآموزان استان برداشته شده است.

کرمی اظهار کرد: اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان سبب رشد خوبی در 2 بخش کنکور سراسری و میانگین معدل دانش آموزان سال سوم متوسطه در استان شد.

وی یادآور شد: طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان ثابت کرد مردم می توانند تاثیر خوبی در ارتقای کیفیت آموزشی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: توسعه مدارس غیر انتفاعی و کمک بخش خصوصی می تواند تاثیر خوبی بر نظام آموزشی استان داشته باشد و کیفیت آموزشی را ارتقا دهد.

وی افزود: دانش آموزان موتور محرک توسعه پایدار در هر جامعه هستند، در این ارتباط باید توجه ویژه ای به این قشر شود.

کرمی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اساسی ما در استان نیروی انسانی است، بیان کرد: از نمایندگان استان تقاضا می‌شود در این زمینه برای ارتقاء کیفیت آموزشی آموزش و پرورش استان را حمایت کنند.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید فعالیت‌های خوبی در راستای ارتقای نظام آموزشی شده است اما این پیشرفت بدون پشتکار دانش آموزان و معلمان محقق نمی‌شد.

وی با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی با ایام محرم، بیان کرد: شعار امسال با تاسی از این ایام «در سایه حسینی، در مهر علم و امید، با اقتصاد و دانش، با اشتغال و تولید» تعیین شده است.
در این آیین زنگ آغاز سال تحصیلی و مقاومت توسط مسئولان نواخته شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار