سید احسان قاضی زاده هاشمی:

جشنواره صنعت چاپ، تلنگری به اهالی این صنعت است

صبح امروز هفدهمين جشنواره ملی صنعت چاپ با حضور پیشکسوتان، فعالان و مسئولان صنعت چاپ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در تالار وحدت برگزار شد.

کد مطلب: ۶۶۶۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ صبح امروز مورخ 1396/6/28 هفدهمين جشنواره ملی صنعت چاپ با حضور پیشکسوتان، فعالان و مسئولان صنعت چاپ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در تالار وحدت برگزار شد.
این جشنواره با پخش سرود ملی و تلاوت چند آیه از قرآن کریم آغاز شد.
محمد حسن فکری دبیر این جشنواره در ابتدای این نشست گفت: این یک سال خیلی زود گذشت. هفدهمین دوره درحالی برگزار می شود که تفکیک وظایف بخش های آن بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت صنعت،معدن و تجارت انجام شده است. دبیر خانه مفتخر است از تمام کسانی گه در این راه ما را همراهی کردند تقدیر به عمل آورد. داوری پرونده ها توسط هفت داور و دادن نمره به هر پرونده انجام شده است داوری توسط داورانی خبره و کاربلد انجام شده است. 320 اثر به دبیرخانه ارسال شده است. از محمود حسین برازش مدیر کل دفتر چاپ وزارت ارشاد و حسین رحیمی یگانه رییس بخش مسابقات تخصصی آثار چاپی و سایر همکاران ایشان تشکر می کنم.
مدیر عامل شرکت صنعت چاپ و بسته بندی آسانپک قزوین مهرداد نباتچیان درباره صنعت چاپ بیان کرد: نگاه من همیشه به آینده است و دوست دارم همیشه از جایگاهی که امروز داریم صحبت کنم برای بالا نگه داشتن پرچم که امروز به دست ما رسیده است من هم افتخار این را دارم که از صنعت چاپ حمایت کنم ما چیزی نیستیم حز فراصنعت چاپ. جزو اولین گروهی هستیم که در خدمت وی هستیم و می توانیم مشکلاتمان را برای اولین بار برای وی بگوییم. برای شروع هرکاری در صنعت چاپ باید یک طرح اجرایی داشته باشیم.
وی افزود: در این شراکت تمام واحد ها و وزارت ها با هم شریک اند درست است که تمامشان مشکلاتی دارند ولی امروز به عنوان سخنگوی تمام این واحدها می گویم که باید مشکلات صنعت چاپ حل شود. قانون رفع موانع تولید باید حل شود.
وی ادامه داد: دوست داشتم که در یک کار موفق شم برای همین کاهرخانه آسان قزوین را افتتاح کردم و موفق شده ام برای 500 نفر در کارخانه ام اشتغال زایی کنم.
در این بخش از برنامه حجت اشرف زاده به صحنه آمد و قطعه ماه و ماهی، دوباره ایران و سفرنامه را برای حاضران اجرا کرد.
نماینده هیئت داوران بخش آثار احسان سقایی درباره عملکرد داوران این جشنواره تصریح کرد: از مرداد ماه شروع به کار کردیم و تعداد 320 اثر به دبیرخانه ارسال شد که امسال نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است. در این دوره مشارکت استان ها 7% رشد داشته است و تهران بیشترین آثار را داشته است. همچنین در پایان از کل داوران و تیم اجرایی دبیرخانه مسابقات تشکر می کنم.
صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره صنعت چاپ گفت: حضور در کنار پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ برای من توفیقی است. بی تردید صنعت چاپ به عنوان نقطه دوم عطف زندگی انسان ها است. با این اتفاق بزرگ بشر وارد عصر جدید شد. بدون چاپ انقلاب های بزرگ شکل نمی گرفت و آن فصل جدید شروع انقلاب های زندگی بشر بود.
وی افزود: همچنین صنعت چاپ با انقلاب صنعتی پیوند خورد. بنابراین اگر بگویم کشف مهم و دوم انسان بعد از آتش صنعت چاپ بوده است دروغ نگفته ام. بخش مهم فرهنگ بر عهده صنعت چاپ است و خیلی از هنرها با صنعت چاپ ظهور پیدا می کنند. صنعت چاپ امروز به عنوان یک فرافرهنگ، فراصنعت و فراهنر درهمه حوزه های زندگی بشر نقش دارد و این سه حوزه نشان می دهد باید صنعت چاپ را جدی بگیریم.
بر اساس نظر هیات داوران این دوره از جشنواره در بخش چاپ بسته‌بندی مهناز حسنی خیرآبادی از شرکت فام تک صنعت چاپ، امیر کشانی از شرکت صنایع لمینت و بسته‌بندی نفیس کارآفرین، امیرحسین رزاقی از چاپ بسته‌بندی فرارنگ آریا، کمال فتحی بیطرف از شرکت آرتا پلاست و محمدعلی آقایی‌زاده نیکجو از شرکت نقشینه چاپ تبریز به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.
همچنین رضا منصوری از شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران، علیرضا سمیعی‌زاده از شرکت رایانه افق، سید احسان لاجوردی از شرکت چاپ رایانه افق، سید محمد معالج از شرکت چاپ دایره سفید و حسین حق‌شناس از موسسه مطبوعاتی همشهری به عنوان برگزیدگان بخش چاپ نشر معرفی شدند.
در بخش چاپ امنیتی بر اساس اعلام نظر هیات داوران مهدی علیدادی از شرکت سهامی چاپخانه دولتی ایران و سید محمود سلیمانی وندآذر از سازمان تولید اسکناس و مسکوک به عنوان نفرات برگزیده این بخش انتخاب شدند.
در بخش چاپ تبلیغاتی نیز امیر کشانی از مجتمع چاپ و بسته‌بندی ماتریس نقش‌آفرین، مجید شکوهی کتابچی از شرکت اندیشه ایده تابان و داریوش سرمدی از مجتمع چاپ سرمدی به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.
پیشکسوتان، واحد صنعتی نمونه و کارآفرین برتر جشنواره صنعت چاپ مشخص شدند.
بر اساس اعلام هیات داوران این معاونت دوره از جشنواره میر یونس جعفری از چاپ جامی، سید خلیلی سیدین افرمجانی از صحافی سیدین، سیدرضا کروبی از چاپ اختر شمال، خیراله محبوبی از چاپ کامل برچسب و رضا انصاری از لیتوگرافی ارغوان به عنوان پیشکسوتان استان تهران انتخاب شدند.
همچنین پیشکسوتان استان‌ها نیز عبارتند از: میرحسین مجابی از چاپ اتحاد، حسین ربیعی از چاپ اندیشه، حسین بیاتی از چاپ بیاتی، محمود ناظران‌پور از تدراکات چاپ، حسین زاهدنیا از چاپ زاهدنیا، صمد قلعه‌ای از چاپ سپهر، علی سنجری از چاپ سنجری، محمود خادم شمس از چاپ شمس ارومیه، ابراهیم عرب از چاپ نزاری و اسداله فلاحت پیشه از چاپ بازرگان.
با اعلام نظر هیات داوران، آقای نباتچیان از آسان پک قزوین به عنوان واحد صنعتی نمونه و آقای رستگار از شرکت رادسیس پوشش به عنوان نوآور برتر جشنواره شناخته شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار