مدیرکل قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش خبر داد:

حضور34 هزار هیئت دانش آموزی و 700 هیئت فرهنگیان در سوگواره‌های محرم

مدیرکل قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش از حضور 34 هزار هیئت عزاداری دانش آموزان و 700 هیئت عزاداری فرهنگیان در سطح کشور در برگزاری سوگواره های ماه محرم خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۵۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا مسیب‌زاده در گفت وگو با خبرنگار پانا درخصوص ویژه برنامه های دانش آموزی ماه محرم امسال ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهارداشت: دستگاه آموزش و پرورش کشور حساسیت ویژه ای به برنامه های ویژه این ایام دارد؛ چرا که هدف از قیام امام حسین (ع) احیاء سنت پیامبر و فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود و این ایام زمان مناسبی است تا ما با مطالعه در سیره حضرت سیدالشهدا، هم برای مقابله با استکبار مجهز شویم و هم زندگی خود و خانواده‌مان را به لحاظ معنوی بیمه کنیم.

وی درخصوص ویژه برنامه های دانش آموزی ایام محرم گفت: در حال حاضر 34 هزار هیئت عزاداری دانش آموزان و 700 هیئت عزاداری فرهنگیان در سطح کشور فعالیت می کنند که ایام محرم زمان خاص فعالیت این هیئت ها به شمار می رود.

مدیرکل قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری سوگواره احلی من العسل در تاریخ 5 مهرماه (6 محرم الحرام) گفت: سوگواره احلی من العسل امسال در ساعت 9:30 صبح روز 5 مهر با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاونان و مسئولان آموزش و پرورش همزمان در 700 منطقه آموزش و پرورش کشور برای گرامیداشت قاسم بن الحسن(ع) برادرزاده جوان سالار شهیدان که در جوار ایشان به شهادت رسیدند در میعادگاه های سراسر کشور اعم از بقاع متبرکه، مصلاها و حسینیه ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: سوگواره احلی من العسل امسال شامل 2 برنامه مرکزی در تهران خواهد بود که یکی از این برنامه ها با حضور هیئت های عزاداری دانش آموزی در میدان امام حسین (ع) برگزار می شود. مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) نیز دومین میزبان گروه های سوگواری دانش آموزی در این روز خواهد بود.

سوگواره احلی من العسل با مشارکت 6 نهاد برگزار می شود

مسیب زاده کار مشارکتی در اجرای این ویژه برنامه را از نکات ویژه سوگواره احلی من العسل برشمرد و گفت: ستاد سوگواره احلی من اعسل، هیئت رزمندگان اسلام، شهرداری تهران، بسیج دانش آموزی، سازمان اوقاف و امور خیریه و ادارات کل آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان های تهران 6 گروهی هستند که برگزاری این سوگواره را به صورت مشترک برعهده دارند.

مدیرکل قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال آینده روز 6 محرم و سوگواره احلی من العسل در سال تحصیلی قرار نخواهد داشت گفت: این برنامه سال آینده نیز با همین جدیت برگزار می شود چرا که هیئت های مذهبی ما تعطیل نمی شوند و این برنامه ها با هدف تولی به اهل بیت عصمت و طهارت و تبری از دشمنان ایشان هر سال با حضور دانش آموزان فهیم و فعال سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اولین روز محرم (1439) مصادف با جمعه 31 شهریور 1396 است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار