فرماندار آق‌قلا

اجرای طرح خرید تضمینی پنبه در آق‌قلا

فرماندار شهرستان آق‌قلا از پیش‌بینی قریب 10 هزار تن تولید وش از اراضی تحت کشت منطقه و تحویل آن به مراکز خرید تضمینی پنبه توسط کشاورزان خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۵۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان ، امانگلدی ضمیر در حاشیه این بازدید اظهار کرد: 3 هزار و 300 هکتار از اراضی شهرستان آق‌قلا در سال زراعی جاری تحت کشت پنبه قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود کشاورزان این شهرستان قریب 10 هزار تن وش را تحویل مراکز خرید تضمینی این محصول استراتژیکی کنند.

فرماندار شهرستان آق‌قلا قیمت خرید تضمینی وش درجه دو سفید پایه را 31 هزار و 964 ریال اعلام کرد و افزود: از آغاز شروع خرید تضمینی پنبه توسط اتحادیه تعاونی روستائی تاکنون 155 تن تحویل مراکز خرید شده است.

ضمیر تصریح کرد : امسال به همت دولت تدبیر و امید خرید تضمینی پنبه در شهرستان آق‌قلا و همچنین استان گلستان اجرا شده است، کشت پنبه از نظر اشتغالزایی تأثیر بسیار زیادی بر کسب درآمد روستاییان و اقتصاد خانوارها دارد، چنانچه مکانیزاسیون کشت و برداشت پنبه مورد توجه قرار گیرد به طور حتم راندمان کشت و برداشت پنبه افزایش پیدا می‌کند.

امانگلدی ضمیر به همراه اسمعیل آرخی بخشدار مرکزی و مسوولان ادارات تعاون روستائی و جهاد کشاورزی از «کارخانه پنبه پاک‌کنی دژ» بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان روند خرید تضمینی پنبه قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار