مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش:

فرهنگیانی که 6ماه سابقه جبهه دارند می توانند تا 35 سال،ادامه خدمت دهند

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: فرهنگیانی که 6ماه سابقه جبهه دارند می توانند تا 35 سال،ادامه خدمت دهند.

کد مطلب: ۶۶۲۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا،سیدحسن حسینی در گردهمایی معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی و کارشناسان امور اداری و استخدامی آموزش و پرورش ادارات استان گلستان ، با بیان اینکه یکی از سیاست های این وزارتخانه نگهداشت نیرو ها است گفت: این موضوع بدان معنی نیست که این نهاد آموزشی مکلف به نگهداشت کلیه نیروها است.

وی افزود: این نهاد در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش در جذب، تربیت و بکار گیری نیروها ی متخصص با نوع مدرک مرتبط تدریس است و در این راستا استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ضروری است.

حسینی تاکید کرد: بهترین راه برای ورود به آموزش و پرورش بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی یا جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها با مدرک مرتبط پس از برگزاری آزمون های استخدامی است و ضروری است این افراد، طبق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان یک دوره مهارت آموزی یکساله را بگذرانند.

وی افزود: حضور نیروهای حق التدریسی برای آموزش و پرورش ضروری است اما این امر، به معنای استخدام رسمی آن ها نبوده و شرایط حق التدریسی ها همچون سایر ادارات و وزارتخانه ها بسته به نیاز و عدم نیاز نیروها است. بکار گیری نیرو در آموزش و پرورش منوط به همخوانی باشرایط مطرح شده توسط نظام آموزشی است.

حسینی ادامه داد: در سال های 95 و 96 تعداد 8 هزار و 200 نیرو در این نهاد استخدام شدند که همگی آن ها پس از بررسی ها و آزمون های بعمل آمده جزو نیروهای این نهاد شدند.

این مقام مسئول در وزارتخانه افزود: به استناد قانون سند تحول بنیادین ، سخنان رهبری و ماده 63 قانون برنامه ششم،کسانی امکان استخدام در این نهاد را دارند که از دانشگاه های گفته شده ، گذراندن آزمون و مهارت آموزی قبل از شروع تدریس در این نهاد استخدام شوند.

وی تاکید کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش در نگهداشت نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه صرفه جویی در این نهاد در راستای کاهش بی دلیل نیرو نیست، گفت: وزارتخانه از به کار گیری و استخدام هایی که بار مالی بدون کارشناسی برای این نهاد به دنبال داشته باشد ، خوددادی می کند.

وی در تشریح وضعیت معلمان حق التدرس گفت:به استناد قانون مصوب در سال 88 تعداد 60 هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام رسمی و پیمانی شده اندو بعضاً در سابقه حق التدریسی آنان کمتر از ساعت موظف هفتگی بوده است.

وی افزود: در قانون برنامه 6 توسعه،فرهنگیانی که 6 ماه سابقه جبهه دارند می توانند از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار شده و تا 35 سال، ادامه خدمت دهند.

حسینی گفت:احکام این افراد در حال حاضر به دلیل عدم پیش بینی بارمالی ناشی از افزایش احکام، تا کنون صادر نگردیده است و تاکید می شود به محض تامین اعتبار، احکام مربوطه صادر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار