داوود فتحعلی بیگی در گفت و گو با پانا گفت:

نقالی در رشد شخصیت دانش آموزان موثر است

داوود فتحعلی بیگی دبیر جشنواره آیینی درباره جشنواره آیینی گفت: جشنواره آیینی در اولین دوره برگزاری خود تنها 12 متقاضی برای اجرا داشت درحالی که امسال بیش از 550 درخواست برای شرکت داشته است که 130 اجرا نیز در جشنواره ارائه شد.

کد مطلب: ۶۶۲۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد

داوود فتحعلی بیگی دبیر جشنواره آیینی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی پانا درباره میزان موفقیت و استقبال از این جشنواره گفت: جشنواره آیینی در اولین دوره ی برگزاری خود تنها 12 متقاضی برای اجرا داشت درحالی که امسال بیش از 550 درخواست برای شرکت داشته است که 130 اجرا نیز در جشنواره ارائه شد.
وی افزود: در دوره اول جشنواره آیینی تنها نمایش های کمدی شرکت کردند اما امسال اجراهای شبیه خوانی، نقالی و... نیزبه جمع کارهای سابق اضافه شد. هدف اصلی ما پیشروی به سمت آداب و رسوم دیرینه کشورمان است که بدین ترتیب برنامه هایی را که براساس سنت و آداب و رسوم کشور بوده اند را پذیرفتیم و از آنها استقبال کردیم.
فتحعلی بیگی درباره میزان توجه به موضوع کودک در جشنواره آیینی امسال گفت: در گذشته نمایش هایی را برای کودک در این جشنواره داشته ایم اما امسال یک قسمت از جشنواره آیینی را به کودک اختصاص دادیم به طوری که حتی کودکان 5 ساله نیز کارهای خود را در جشنواره آیینی ارائه دادند.
بازیگر فیلم آلزایمر درباره میزان حمایت از شرکت کنندگان در جشنواره آیینی گفت: به کلیه گروه های شرکت کننده با توجه به نوع کاری که ارائه داده اند و همچنین تعداد افرادی که در یک گروه مشارکت کرده اند کمک هزینه پرداخت شده است، البته قابل ذکر است که میزان مسافت طی شده برای شرکت در جشنواره نیز لحاظ شده است.
وی درباره شرایطی که برای دادن گواهینامه لازم جهت شرکت متقاضیان در جشنواره در نظر گرفته شده است گفت: اکثر افرادی که در جشنواره آیینی شرکت کرده اند سابقه ی یک فعالیت مقدماتی را داشته اند و حالا در حضور اساتید برگزار کننده ی جشنواره آیینی کار خود را ارائه می دهند که اجرایشان ازیابی می شود و همچنین کم و کاستی ها نیز به آنها گفت می شود.
این بازیگر سینما و تئاتر درباره مبحث دانش آموزی جشنواره آیینی نیزگفت: وجود بخش دانش آموزی در جشنواره آیینی لازم بود و به خوبی نیز از این قسمت استقبال شد بطوری که بالغ بر 85 درخواست برای شرکت در جشنواره آیینی داشته ایم.
او خاطر نشان کرد: من به شخصه از آموزش و پرورش انتظار داشته ام که منتخبین مسابقات هنری در بخش نقالی را معرفی کنند اما چنین اتفاقی رخ نداد.
دبیر جشنواره آیینی تصریح کرد: به نظر من لازم است که نقالی در بین همه ی دانش آموزان ایرانی جا بیفتد و به همه ی آنها آموزش داده شود زیرا نقل کردن در رشد شخصیت افراد تاثیر گذار است و حتی به آنها اعتماد به نفس می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار