مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان:

مصرف کالای ایرانی حمایت از تولید داخلی و کمک به رشد اقتصادی کشور است

مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان گفت: مصرف کالاهای ایرانی در کنار رونق و رشد اقتصادی، معضل بیکاری در جامعه را کاهش داده و شکوفایی تولید ملی را در پی خواهد داشت.

کد مطلب: ۶۶۱۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، محمدرضا عامریان، در حاشیه بازدید از کارخانه بسپار تحریر و دیدار با مدیریت کارخانه، اظهار داشت: تحقق یافتن مقوله مهم اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب زمانی عملی خواهد شد که ما به مصرف کالاهای داخلی سوق پیدا کنیم.


وی افزود: در این راه یکی از اساسی ترین گام های مردم برای نزدیک تر شدن به این امر، مصرف کالاهای تولید داخل به جای نمونه های خارجی است و هر ایرانی باید بر روی استفاده از کالای داخلی عرق داشته باشد.


مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان با عنوان این مطلب که هر ساله همزمان با فرارسیدن فصل خرید لوازم التحریر، شاهد عرضه بیش از حد کالاهای غربی و وارداتی هستیم به طوری که خانواده ها وقتی در صحنه انتخاب قرار می گرفتند، حق انتخاب زیادی برای خرید کالاهای ایرانی نداشتند، گفت: شخصیت های روی دفتر و کتاب برای کودکان از یک طرح فراتر هستند و در تخیل آنها نقش یک دوست یا یک قهرمان را دارند، اما امروزه این دوستان بیشتر رنگ و بویی غربی به خود گرفته اند.


مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان، با بیان اینکه دانش آموز می تواند فضایی با نشاط برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ایجاد نماید که اینان مهمترین سرمایه های کشور و به عنوان نسل پویا، می توانند گام اول را در خانواده ها بردارند، یادآور شد: تجربه استفاده از دانش آموزان به عنوان همیار پلیس در چند سال اخیر، خود گواه روشنی بر این موضوع است که آنان می توانند سخن اثرگذار در بین خانوده و سطح عمومی جامعه در جهت ایجاد رغبت به استفاده و بهره مندی از تولید داخلی داشته باشند.


عامریان افزود: دانش آموزان قادرند خانواده خود را در خرید لوازم التحریر، مبلمان ، مصالح ساختمانی ، لوازم تزیینی ، اسباب بازی و پوشاک هدایت و رهبری نمایند، بشرطی که پیام معلم در او قبلا کارساز بوده باشد.


وی با اشاره به این مطلب که به طور قطع مصرف کالای ایرانی باعث پویایی اقتصاد کشور، اشتغالزایی، شکوفایی تولید ملی، افزایش صادرات و جلوگیری از تعطیلی صنایع و کارخانه ها را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: اگر منابع کشور را برای خرید کالاهای بی کیفیت هزینه کنیم که به صورت قاچاق یا غیر قاچاق وارد کشور می شود، به اقتصاد و تولید ملی ضربه زده و بازار کار را برای کشورهای دیگر ایجاد کرده ایم.


مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان، با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان نهاد رسمی سایر سازمان ها در امر تعلیم و تربیت می باشد که هدف اصلی تعلیم و تربیت، رشد همه جانبه دانش آموزان است، کیفیت و کمیّت رشد شناختی، عاطفی، اجتماعی، اخلاق و فرهنگ همواره برای تربیت نسل های بعدی توجه صاحب نظران را به خود جلب کرده است.


عامریان ادامه داد: نقش فرهنگ سازی آموزش و پرورش در تحقق آرمان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی سبب پیشرفت و توسعه‌یافتگی می‌شود، زیرا آموزش و پرورش با در اختیار داشتن 14 میلیون نفر از جمعیت کشور که معادل یک چهارم کل جمعیت است، می تواند در تبیین الگوی استفاده از کالاهای ایرانی و اصلاح فرهنگ بیگانه تاثیر فراوانی داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: دانش آموز می تواند فرهنگ برتر شناخته شدن کالاهای خارجی را در برابر تولیدات ملی آن چنان بشکند که رغبت افراد و گرایش آنان به وسایل خارجی برای همیشه به انزوا کشیده شده و جمله MADE IN IRAN (ساخت ایران) توسط دانش آموزان در خانوادها ترویج داده شود.


مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان، اظهارداشت: ملموس ترین اثر مصرف کالاهای داخلی افزایش موقعیت شغلی و کاهش آمار بیکاری بوده که توجه جدی به این مقوله در مسائل اجتماعی نیز بسیار حائز اهمیت است. تجربه کشورهای موفق در رونق اقتصاد و اشتغال نشان می‌دهد خرید کالاهای با کیفیت تولید داخل می ‌تواند با افزایش تقاضا، ظرفیت تولید را بالا برده و در نتیجه فضای بسیار مناسبی برای توسعه‌ و بهبود روز افزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغالزایی فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار