همزمان با هفته دولت و با حضور جمعی از مسوولان استانی؛

درمانگاه فرهنگیان اردبیل به بهره برداری رسید

همزمان با هفته دولت و با حضور جمعی از مسوولان استانی ، درمانگاه فرهنگیان اردبیل افتتاح و به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۶۵۸۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،مدیرکل آموزش وپرورش استان اردبیل در مراسم افتتاح درمانگاه فرهنگیان و پروژه‌های متمرکز شهرستان اردبیل اظهار کرد: در حوزه کیفیت‌بخشی به نظام آموزشی و پرورشی در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی را شاهد هستیم به طوری که قبولی در دروس پایه سوم متوسطه و آزمون نهایی 25 درصد رشد داشته است.

احمد ناصری افزود: در آزمون نهایی 73 نفر از دانش‌آموزان موفق به کسب نمره 20 شدند و در کنار آن کسب رتبه ممتاز مراکز علمی و دانشگاهی که رتبه 9 گروه آزمایشی تجربی را شامل می‌شود به همراه موفقیت 50 نفر از دانش‌آموزان استان که رتبه زیر هزار را کسب کردند از دیگر افتخارات حوزه آموزشی محسوب می‌شود .

وی گفت: کسب 75 رتبه کشوری درمسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی در سال گذشته و کسب 12 مدال طلا، 18 نفره و 23 برنز در مسابقات ورزشی به همراه کسب 140 رتبه کشوری در جشنواره‌های علمی و پژوهشی از اقدامات مهم آموزش و پرورش استان اردبیل محسوب می‌َشود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان به تکمیل و تجهیز تمام پژوهشسراهای دانش‌آموزی در مناطق و نواحی استان اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: پوشش تحصیلی ما در مقطع ابتدایی بیش از 99.90 صدم درصد است و ما حتی برای مدارسی که یک دانش‌آموز دارد معلم و مجموعه اموزشی و پرورشی اعزام می‌کنیم .

ناصری به اقدامات و خدمات رفاهی و درمانی و احداث درمانگاه‌های مجهز در شهرهای مختلف اشاره کرد و گفت: در مشگین‌شهر، اردبیل و خلخال شاهد راه‌اندازی مراکز رفاهی فرهنگیان هستیم و قرار است در شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار زمینه احداث این مراکز فراهم آید .

وی از ارتقای مطلوب مرکز رفاهی و خدماتی فرهنگیان در اردبیل و راه‌اندازی مرکز پذیرش و اسکان رایگان بیماران صعب‌العلاج فرهنگی خبر داد و عنوان کرد: در حوزه بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز در سال گذشته 18 میلیارد تومان هزینه کردیم که بخشی از این هزینه‌ها را معلمان و بخشی دیگر از محل درآمدهای رفاهی پرداخت شده است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان از پرداخت تسهیلات به میزان 42 میلیارد تومان با نرخ سود 4 درصد به فرهنگیان خبر داد و گفت: از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک مهر اقتصاد نیز 13 میلیارد تومان بر اساس توافق انجام شده به فرهنگیان پرداخت شده است .

ناصری با بیان اینکه 40 ساختمان آموزشی را سال گذشته از نوسازی مدارس تحویل گرفته و نسبت به افتتاح آن اقدام کردیم بیان کرد: تا مهر ماه 20 واحد آموزشی جدید به بهره‌برداری خواهد رسید .

وی به استانداردسازی سیستم گرمایشی واحدهای آموزشی در استان اشاره کرد و گفت: 55 درصد ساختمان‌های آموزشی استان اردبیل به سیستم گرمایشی مجهز شدند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان به افتتاح ساختمان درمانگاه فرهنگیان در زمینی به مساحت هزار و 350 مترمربع اشاره کرد و گفت: این ساختمان با هزینه یک میلیارد و 250 میلیون تومان در کمتر از دو سال احداث شده که شامل 30 اتاق و بخش‌های مختلف عمومی، تخصصی، آزمایشگاه، بینایی سنجی، دندان‌پزشکی، اتاق بستری است که در آینده به سونوگرافی و رادیولوژی نیز مجهز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار