پایداری شرایط جوی همراه با کاهش رطوبت در دشت کاشان

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر پایداری شرایط جوی در دشت کاشان در روزهای آینده می باشد.

کد مطلب: ۶۵۳۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کاشان عباس ارغوانی اظهار کرد: از روز سه شنبه دمای هوای دشت کاشان از 42 درجه به 39 درجه در روز پنج شنبه کاهش می یابد اما برای روزهای جمعه و شنبه افزایش دما، پیش بینی می شود.

به گفته وی، پدیده غالب شرایط جوی در این منطقه، صاف تا کمی ابری و در بعد از ظهر همراه با وزش باد پیش بینی می شود که با توجه به افزایش دما و وزش باد، باغداران باید نسبت به تهویه گلخانه و استحکام سازه ها اطمینان حاصل نمایند.

وی افزود: با توجه به شروع دوره گرمای تبستانه، رطوبت کاهش محسوس داشته و دراین مدت، بیشترین و کمترین میزان رطوبت هوا، به ترتیب 30 و 8 درجه خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به پایداری گرما در روزهای آینده، به باغداران توصیه می شود دور آبیاری در ختان میوه ، به خصوص باغهای مجهز به آبیاری تحت فشار کاهش پیدا کند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: متقاضیان کشت زعفران با توجه به نزدیک شدن به فصل کاشت این محصول، جهت آماده سازی بستر اقدام نمایند.

ارغوانی تاکید کرد: با توجه به دوره گرما، توصیه می شود که مرتعداران، چرای دام را به صورت "شب چر" ادامه دهند و گله گوسفندان از منابع آبی زیاد دور نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار