آغاز برداشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از آغاز برداشت محصول بادام زمینی در2 هزار و 507 هکتار از زمینهای زیر کشت این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۶۵۲۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،محمد باقر قاسم پور با بیان اینکه اولین برداشت بادام زمینی این شهرستان نیز در 3 هکتار از زمینهای زیر کشت ، واقع در روستای لاکوژده بخش بندرکیاشهر صورت گرفته، تصریح کرد: امسال اولین محصول بادام زمینی این شهرستان توسط حسین خانجانی یکی از بادامکاران منطقه برداشت شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه 80 درصد از بادام زمینی مورد نیاز کشور توسط بادامکاران این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می شود ، خاطر نشان کرد: کشت بادام زمینی همه ساله در اوایل اردیبهشت ماه در زمینهای زیر کشت شهرستان آغاز می شود.
قاسپور همچنین با بیان اینکه برداشت بادام زمینی توسط بادامکاران این شهرستان تا مهرماه امسال ادامه خواهد داشت افزود: بطور میانگین همه ساله در هر هکتار سطح زیر کشت بادام زمینی این شهرستان حدود شش و نیم تن پیله تر بادام زمینی بدست می اید که از این میزان نیز حدود 4 تن دانه بادام زمینی حاصل می شود.
وی با اشاره به فعالیت بیش از 5 هزار بهره بردار بادام زمینی در زمینه های مختلفی چون تولید و فرآوری این محصول عنوان کرد: کورکاء ، استخر بیجار، پرکاپشت مهدیخانی ،خوشکاروندان ،تمچال و نقره ده به عنوان مهمترین مراکز تولید بادام زمینی این شهرستان به شمار می روند.
وی ' گلی ' را مهمترین رقم بادام زمینی شهرستان آستانه اشرفیه عنوان و تصریح کرد : کیفیت و مرغوبیت بادام زمینی این شهرستان موجب شده تا مصرف کنندگان نگاه ویژه ای به این محصول استراتژیک منطقه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار