راه اندازی دستگاه تشخیص عوامل باکتریایی ایجاد عفونت در شیراز

آزمایشگاه مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی استاد البرزی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به عنوان نخستن مرکز در کشور مجهز به دستگاهی جدید برای تشخیص عوامل باکتریایی ایجادکننده عفونت در بیماران و تعیین آنتی بیوتیک مناسب برای درمان این عفونت ها شد.

کد مطلب: ۶۵۱۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانافارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین رونمایی از این دستگاه، تاکید کرد: لازم است مرکز تحقیقات میکروبشناسی بالینی استاد البرزی، عملکردی از دستگاه فونیکس و تجزیه و تحلیل آن که گویای یک کار عالمانه برای پیشرفت دانشگاه است را به صورت ماهیانه به دانشگاه ارایه دهد.

مدیر داخلی مرکز تحقیقات میکروبشناسی بالینی استاد البرزی ، دستگاه فونیکس را تکمیل کننده سیستم کشت خون معرفی کرد که میکروب ها را گروه بندی و شناسایی کرده و به صورت اتوماتیک حساسیت میکروب ها به نوع آنتی بیوتیک را پیدا می کند و در مدت بسیار کوتاهی گزارش می دهد.

عبد الوهاب البرزی، این دستگاه برای تشخیص عوامل باکتریایی ایجاد کننده عفونت در بیماران و تعیین آنتی بیوتیک مناسب برای درمان این عفونت ها، به کار می رود.

البرزی در ادامه گفت: این نخستین دستگاهی است که در ایران به کار گرفته شده و امیدواریم بتوانبم به بهترین نحو از این دستگاه برای خدمت رسانی به مردم و سلامتی آنها استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار