تخصیص 22 میلیارد ریال بودجه در راستای ساماندهی اسکان عشایر مهکویه

معاون توسعه و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس از اتمام طراحی و قطعه دو سایت اسکان مهکویه توسط بنیاد مسکن خبر داد.

کد مطلب: ۶۵۱۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری فارس در بازدید از سایت اسکان عشایری مهکویه گفت: ساماندهی اسکان عشایر یکی از اولویت های برنامه ششم توسعه می باشد.

یداله رحمانی افزود: این اقدام به صورت خود جوش و بر اساس تمایل خانواده های عشایری انجام می شود.

معاون توسعه و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس اظهار داشت: تاکنون بیش از 22 میلیارد ریال در راستای ساماندهی اسکان عشایر در مهکویه فیروز آباد هزینه شده است.

جاوید حیاتی تصریح کرد : جاده دسترسی به این سایت با احداث دو باب پل تسهیل شده است همچنین کار واگذاری و تفکیک، طراحی و قطعه بندی دو سایت اسکان مهکویه توسط بنیاد مسکن به اتمام رسیده است.

وی افزود: کار برق رسانی به سایت های مهکویه به طول 13 کیلومتر با همکاری شرکت برق شهرستان پایان یافته است.

حیاتی افزود: در جهت تامین آب شرب این دو سایت نیز مبلغ 11 میلیارد و 300 میلیون تومان مصوب گردیده که تا کنون بالغ بر 7 میلیارد ریال توسط اداره کل امور عشایر در این زمینه هزینه شده است که اقدامات انجام شده شامل حفر چاه و احداث خط انتقال به طول 2 کیلومتر، احداث دو منبع ذخیره آب یکصد متر مکعبی می باشد.

وی در مورد اقدامات مورد نیاز نیزگفت: آسفالت جاده دسترسی، تکمیل تجهیز و برقی نمودن چاه آب شرب و اجرای کامل خط انتقال آب از چاه به طول 5100 متر از جمله اقدامات مورد نیاز می باشد که در حال پیگیری است.

شهرستان فیروزآباد محل قشلاق عشایر قشقایی از جمله طوایف عمله-كشكولي كوچك - جبل انارويه -متفرقه محلي فيروزآباد و با 2007 خانوار می باشد. این شهرستان دارای 8 کانون اسکان عشایری بوده که تاکنون 352 خانوار در آنها اسکان یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار