اجرای طرح مطالعات جامع ساماندهی عشایر در لرستان

لرستان (پانا) - مدیرکل امور عشایر لرستان از اجرای طرح مطالعات جامع ساماندهی عشایر در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح مطالعات جامع ساماندهی عشایر در لرستان

سعید کریمی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: پروژه‌های پل عابر پیاده در جله پیرامام الیگودرز، پل عابر پیاده دورک صفرآباد الیگودرز، پل سه دهنه زرین‌آباد خرم‌آباد و سه پروژه آب‌رسانی در دهه فجر امسال به افتتاح خواهند رسید.

او ادامه داد: ۱۷۵ خانوار از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

کریمی با بیان اینکه ۵۲۰۷ دانش‌آموز لرستانی در مناطق عشایری مشغول به تحصیل هستند، گفت: مشکلاتی در بخش مدارس عشایری استان وجود دارد و امیدواریم دستگاه‌های متولی برای رفع این مشکلات اقدام کنند.

مدیرکل امور عشایر لرستان به طرح بیمه اجتماعی عشایر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شرکت‌های تعاونی عشایری استان با صندوق بیمه روستاییان و عشایر قرارداد همکاری دارند و خدمات خوبی به عشایر استان ارائه می‌شود.

او با اشاره به طرح مطالعات جامع ساماندهی مناطق عشایری تصریح کرد: این طرح به منظور انجام مطالعات کاربردی در سه سطح جامع، نیمه تفصیلی و تفصیلی اجرایی برای شناسایی پتانسیل‌ها و مکان‌یابی کانون‌های توسعه، امکان­‌سنجی و توسعه فعالیت‌ها، افزایش تولیدات عشایر و ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق عشایری، تهیه برنامه عملیاتی و تجهیز کانون، تدوین نظام بهره‌برداری و نظارت بر پروژه‌ها انجام می‌شود که تعیین اولویت‌ها و ارائه طرح‌های دارای توجیه اقتصادی را هم باید به این موارد افزود.

کریمی تاکید کرد: طرح مطالعات جامع ساماندهی عشایر خیلی مهم است و در لرستان این طرح اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار