در گفت و گو با پانا؛

نماینده تهران: رویکرد اصلی فراکسیون امید حمایت حداکثری از کابینه است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هر وزراتخانه ای حساسیت خاص خود را از جهاتی در مدیریت کشور دارد و نمایندگان مجلس حق دارند برنامه ها و رزومه افراد را بررسی کنند اما رویکرد اصلی فراکسیون امید حمایت حداکثری از کلیت کابینه است .

کد مطلب: ۶۵۰۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد

محمد علی وکیلی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا اظهار کرد: این حرف که نمایندگان الزامی برای رأی دادن به گزینه های معرفی شده کابینه ندارند حرف صحیحی است زیرا این حق طبیعی همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و باید برای رأی دادن حجت شرعی پیدا کنند .

وی افزود: اعضای کابینه ای که توسط رئیس جمهوری معرفی می شوند همه شرایط یکسانی ندارند و نمایندگان مردم وظیفه دارند با موشکافی و به صورت دقیق همه شرایط را بررسی و نظر نهایی خود را در مورد وزرای پیشنهادی اعلام کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: البته رویکرد اصلی فراکسیون امید حمایت حداکثری از کلیت کابینه و برنامه های آقای روحانی است اما این موضوع نافی مسئولیت خطیر نمایندگی مردم نیست و تک تک وزرای پیشنهادی در فراکسیون امید مورد بررسی قرار می گیرند و اگر حجت شرعی برای اعضای فراکسیون حاصل شود آن وزیر رای می آورد .

وی ادامه داد: جمع بندی فراکسیونی مانع اعمال رأی فردی نیست و هر نماینده ای که به حجت شرعی دست یابد می تواند نظر خود را اعلام کند .

وکیلی خاطرنشان کرد: اعضای فراکسیون ارزیابی خود را بر اساس برنامه و رزومه هر کدام از وزرای پیشنهادی اعلام می کنند و درنهایت همه نظرات جمع بندی می شود و این طور نیست که ما بدون هیچ رزومه ای از افراد به آنها رأی بدهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کار آمدی و توان پاسخ گویی به مطالبات مردم و توان همکاری با دولت آقای روحانی مهمترین ملاک برای اعضای فراکسیون امید و همه نمایندگان مردم است و وزرا باید در جهت رفع ابرچالش های کشور توانمند باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار