مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل خبرداد:

کاهش ۲۱ درصدی بارندگیها در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: میزان بارش باران در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۱ درصد کاهش داشته است.

کد مطلب: ۶۴۹۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، اصغر سلیمانزاده در چهلمین گردهمایی مدیران ارشد حوزه آب کشور که در سرعین برگزار شد اظهار کرد: استان اردبیل دارای سه حوزه آبریز است که حوزه‌های ارس و دره‌رود، بالهارود و قزل‌اوزن این حوزه‌ها را تشکیل می‌دهند که پتانسیل منابع آبی استان در حدود ۳ میلیون و ۴۳۲ هزار مترمکعب آب است که در چند سال اخیر با کاهش حجم روانات در سطح کشور در استان اردبیل این منابع آبی ۴۰ درصد کاهش یافته است .

وی گفت: ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل را اراضی آبی و نزدیک به ۵۰۰ هزار هکتار را اراضی دیم تشکیل می‌دهند که هفت هزار و ۱۴۱ منبع آبی زیرزمینی نیز در استان اردبیل وجود دارد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل افزود: ۸۴ درصد آب مصرفی در استان اردبیل از منابع آبی سطحی و ۱۶ درصد از منابع آبی زیرزمینی است که ۹۲ درصد آب مصرفی در حوزه کشاورزی و ۱.۶ درصد نیز در حوزه صنعتی مصرف می‌شود .

سلیمانزاده تصریح کرد: در حال‌حاضر ۴۸ احداث و بهره‌برداری از سدهای کوچک و بزرگ در استان اردبیل در دستور کار قرار دارد و ۵ شبکه مدرن و نیمه‌مدرن آب نیز در استان اردبیل نیز در حال بهره‌برداری بوده که بزرگترین آن شبکه مغان است .

وی اظهار کرد: در پنج شهرستان استان اردبیل شبکه آبرسانی مدرن احداث و یا در حال‌ بهره‌برداری است که خوشبختانه از محل صندوق توسعه ملی نیز یک میلیارد دلار به استان تخصیص یافته که این اعتبارات در حوزه اختیارات وزارت نیرو و جهاد کشاورزی قرار دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار