افزون بر 13 هزار نوآموز در گیلان سنجش سلامت شدند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: 13 هزار و 500 نوآموز بدو ورود به دبستان تحت پوشش طرح سنجش سلامت قرار گرفتند.

کد مطلب: ۶۴۸۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،مهدی بلوک اصلی گفت: این تعداد از ابتدای اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از تاریخ 27 خردادماه تاکنون در استان گیلان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و 600 نفر به دلیل مشکوک به مشکلاتی از جمله بینایی و شنوایی به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.
بلوک اصلی با اشاره به فعالیت 27 پایگاه در مناطق مختلف گیلان برای اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان خاطر نشان کرد: این پایگاه ها در شهرستان های مختلف استان فعال است.
وی بیان کرد: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی بموقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای این طرح است.
وی اضافه کرد: در اجرای این طرح به نوآموزان در صورت تایید سلامت برگه های سلامت ارائه می شود و خانواده ها با در درست داشتن این برگه ها می توانند برای ثبت نام نهایی به مدرسه ای که ثبت نام اولیه را انجام داده اند، مراجعه کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان از خانواده های نوآموزان خواست تا هر چه سریعتر بر اساس نوبت دهی از سوی مدیران مدارس فرزند خود را تحت پوشش این طرح قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار