با حضور خادمان آستان قدس رضوی

250 برنامه فرهنگی همزمان با دهه کرامت در استان مرکزی برگزار می شود

با حضور خادمان آستان قدس رضوی در استان مرکزی 250 برنامه فرهنگی همزمان با دهه کرامت در این استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۴۷۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، دبیر برگزاری دهمین دوره جشن مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید گفت: از ابتدای دهه کرامت و همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) خادمان حرم علی ابن موسی الرضا(ع) با همراه داشتن پرچم مقدس حرم رضوی با شعار (بر تو اقتدا می کنیم) به مدت ده روز در استان مرکزی حضور پیدا می کنند.

مرتضی پیرایش افزود: خادمان رضوی در قالب دو گروه متشکل از یک روحانی یک مداح و دو نفر حمل کننده پرچم در هریک از شهرستان های استان حضور پیدا کرده که یک گروه در سطح شهر و گروه دیگر به مناطق محروم شهرستان می روند.

وی ادامه داد: کاروان سفیران خورشید در چهارشنبه چهارم مرداد ماه در شهرستان ساوه و زرندیه، پنجشنبه در دلیجان، جمعه در محلات، شنبه درآشتیان، یک شنبه در کمیجان، دوشنبه در خنداب، سه شنبه در شازند، چهارشنبه هفته آینده در خمین،پنج شنبه در تفرش و جمعه هفته آینده در شهر اراک و محلات حضور پیدا خواهند کرد.

مسئول شبکه جوانان رضوی استان مرکزی بیان کرد: حضور در مزار شهدای هر شهرستان، دیدار با ائمه جمعه هر شهرستان، دیدار با بیماران در بیمارستان ها، بازدید از صنایع و کارخانه ها، حضور در مناطق محروم و افتتاح پروژه های عمرانی، توزیع بسته های سبد کالا در مناطق محروم، حضور در امامزادگان هر شهرستان و دیدار عمومی با مردم هر شهرستان از جمله برنامه های سفر ده روزه کاروان خدام رضوی به استان است.

پیرایش اظهار داشت: یکی از برنامه های خادمان رضوی شناسایی کسانی است که تا به حال توفیق زیارت امام رضا(ع) را نداشته اند تا با همکاری آستان قدس رضوی به زیارت علی ابن موسی الرضا شرف یاب شوند.

وی ابراز داشت: هدف از حضور این خادمان در هر استان آوردن پرچم مقدس رضوی در سطح شهرستان هاست تا کسانی که توفقیق زیارت حرم رضوی را نداشته اند بتواند این پرچم را زیارت کنند و ما امیدواریم بتوانیم میزبان شایسته ای برای خدام امام رضا(ع) و پرچم مقدس ایشان در استانمان باشیم.

مسئول شبکه جوانان رضوی استان مرکزی گفت: دهه کرامت که از میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و با میلاد امام رضا (ع) پایان می یابد فرصت مناسبی برای بهرمندی از برکات وجود این دو امام بزرگوار است که استان مرکزی در این دهه توفیق میزبانی از کاروان سفیران خورشید و برگزاری جشن زیر سایه خورشید را دارد.

پیرایش افزود: جشن زیر سایه خورشید بزرگ ترین رویداد فرهنگی کشور محسوب می شود که آستان قدس رضوی و تشکل های فرهنگی شاخص از سراسر کشور به همراه تعدادی از کشور های خارجی این جشن ها را برگزار می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار