مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تاکیدکرد:

صرفه جویی ۱۰ درصدی در آب کشاورزی گره‌گشای بحران آب در اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: صرفه‌جویی حداقل ۱۰ درصد آب در مصارف کشاورزی می‌تواند تا حدودی مشکل کمبود آب را برطرف کند.

کد مطلب: ۶۴۰۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده در جلسه بررسی راهکارهای کاهش مصرف منابع آبی اردبیل اظهار داشت: صرفه‌جویی حداقل ۱۰ درصد آب در مصارف کشاورزی می‌تواند تا حدودی مشکل کمبود آب را حل کند که باید در این زمینه فرهنگسازی و اقدامات لازم انجام شود چرا که در حال حاضر بیش از ۹۲ درصد از مصرف آب در استان در بخش کشاورزی اتفاق می‌افتد .

وی با اشاره به چالش موجود در بخش آب، خواستار همکاری و همراهی مردم با مسئولان آب استان شد و گفت: برای نجات از این چالش مردم باید یاریگر ما باشند که در حال حاضر اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی یکی از معضلات اصلی بخش آب بوده و در صورت برداشت آب به اندازه پروانه بهره‌برداری بخشی از مشکل حل خواهد شد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل حفر چاه‌های غیر مجاز را ضربه به منابع آب زیرزمینی دانست و بیان کرد: این مشکل علاوه بر دوچندان کردن مشکل آب‌های زیرزمینی، حق و حقوق دیگر مردم و افراد پروانه‌دار را از بین می‌برد .

سلیمان‌زاده نصب کنتورهای حجمی و هوشمند برای کنترل مصارف بیش از حد را از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در راستای حفاظت و صیانت از آب‌های زیرزمینی برشمرد و افزود: اجرای شبکه آبیاری مدرن و تحت فشار که دولت نیز امکانات مناسبی را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد یکی از راهکارهای کنترل مصرف بیش از حد مجاز آب است .

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های ۱۵ گانه تعادل بخشی در کشور و استان بیان کرد: با اجرای پروژه‌های ۱۵ گانه تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی در بخش آب کشور بخشی از مشکلات موجود مرتفع خواهد شد که نیازمند همراهی مردم است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار