انتقام سايبري خواستگار كينه جو با نشر اكاذيب و تصاویر خصوصی

خواستگار کینه جو که اقدام به نشر اکاذیب و تصاویر خصوصی دختر جوان در فضاي سايبري کرده بود توسط پلیس فتا شهرستان نیشابور شناسايي و دستگير شد.

کد مطلب: ۶۳۳۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی . "حسين بيات مختاري " فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور گفت: در پی شكايت مردی جوان مبنی بر نشر اكاذيب و نسبت دادن اعمالي بر خلاف واقع براي همسرش در شبكه اجتماعي تلگرام موضوع به صورت ويژه در دستوركار کارشناسان پليس فتاي این فرماندهی قرار گرفت.
وي افزود: در بررسی اظهارات شاكي پرونده مشخص شد فرد ناشناس با ارسال پيامك و انتشار عكس هاي خصوصي همسرش در pv خصوصي برادرش باعث مشكلات روحي و رواني براي همسرش شده است.
بیات مختاری تصریح کرد: كارشناسان پليس فتا با یک سری تحقيقات فني با استفاده از مهندسی اجتماعی متهم را شناسایی و پس از هماهنگي قضائي دستگير كنند.
متهم 23 ساله در مواجهه با ادله و مستندات ديجيتالي پليس ضمن قبول بزه انتسابي اعلام داشت در سال های 92 تا 95 چندین مرتبه به خواستگاري همسر شاكي رفته و جواب رد گرفته تا اين كه مدتي قبل متوجه ازدواج وي شده و در پی شكست عاطفي با نشر مطالب کذب قصد انتقام داشته که شناسایی شدم.
بيات مختاري با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطر نشان كرد : فضاي سايبري مکاني براي عقده گشايي و کينه جويي نيست و هيچ رد پايي از چشم تيزبين پليس دور نخواهد ماند ضمن اين كه هر كسي كه به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتك حيثيت در محيط مجازي کند بر اساس قانون جرائم رايانه اي افزون بر اعاده حيثيت به حبس و جزاي نقدي محكوم مي شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار