بیماران در آستارا نیازمند فرآورده های خونی هستند

مسئول پایگاه انتقال خون آستارا گفت: برخی از بیماران در این شهرستان، نیازمند فرآورده های خونی هستند و امیدواریم خیران با اهدای خون در ماه مبارک رمضان، نیاز آنها را تامین کنند.

کد مطلب: ۶۳۲۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،عبدالله کریم زاده بیان کرد: در ماه مبارک رمضان اهدای خون در آستارا کم می شود و پایگاه انتقال خون را در روزهای پایانی این ماه با مشکل مواجه می کند.
وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان و لیالی پرفضیلت قدر بهترین فرصت برای اهدای خون است، اضافه کرد: از اول تا هیجدهم این ماه، 74 نفر در آستارا خون اهدا کرده اند که یک نفر آنها زن بوده و 19 نفر برای نخستین بار، 41 نفر با استمرار و 14 نفر با سابقه طولانی به این عمل خداپسندانه اقدام کرده اند.
کریم زاده با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال قبل 80 نفر از شهروندان آستارا خون اهدا کرده بودند، اظهار کرد: پایگاه انتقال خون این شهرستان در ماه مبارک رمضان از ساعت 20 تا 24 فعال است.
به گفته کریم زاده از بین واحدهای خون اهدا شده در آستارا، بیشتر گروه های خونی A+ و O+ است و علاقمندان با داشتن حداقل 18 سال و حداکثر 65 سال و در صورت نداشتن بیماری های قلبی و ریوی، می توانند خون اهداء کنند.
وی ادامه داد: از علل کاهش اهدای خون در ماه رمضان تصور ابطال روزه یا احتمال ضعف و بی‌حالی است اما اهدای خون باعث ابطال روزه نمی شود و برای جلوگیری از ضعف توصیه می‌شود روز قبل و بعد از اهدای خون، در فاصله افطار تا سحر مایعات و نوشیدنی‌های شیرین مصرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار