رونق سبد بافی بافعالیت صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در کشکسرای مرند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند گفت: صنعت سبد بافی با فعالیت صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در شهر کشکسرای شهرستان رونق چشمگیری داشته است.

کد مطلب: ۶۳۱۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، منوچهر رحمانی ضمن بیان این مطلب افزود: نقش مؤثر و جایگاه ویژه زنان روستایی در توسعه روستاها و کمک به افزایش درآمد سالانه اقتصادی خانوار بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی گفت: باید از این تشکل ها حمایت های فراگیر کرد تا دسترسی آسان به منابع مالی و اعتباری داشته باشند و از آموزش های ترویجی و مهارتی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان بهره مند شوند.

رحمانی افزود: هم اکنون دو صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در این شهرستان فعالیت می کنند که تمامی این صندوق ها با حمایت سازمان جهادکشاورزی استان با هدف توانمندسازی زنان روستایی از طریق دسترسی سریع و آسان آنان به تسهیلات و اعتبارات و نیز ارتقاء روحیه مشارکت اجتماعی و کسب مهارت های فردی از طریق ارائه برنامه های آموزشی و ترویجی به آنان و افزایش سطح درآمد خانوارهای کم درآمد تشکیل شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند یادآور شد: پیش بینی مدیریت جهاد شهرستان این است که با توجه به استقبال زنان روستایی تعداد این صندوق ها در شهرستان افزایش یابد.

وی گفت: توسعه کار زنان روستایی کمک بزرگی به توسعه اقتصاد کشاورزی و امنیت غذایی می کند و ایجاد اشتغال در روستاها قدمی موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است و نخستین اولویت در ایجاد اشتغال در روستاها، شناسایی ظرفیت ها است که برای تحقق اقتصاد مقاومتی اشتغال در روستاها از اهمیت خاصی برخوردار است.

ابراهیمی مسئول جهادکشاورزی کشکسرای نیز در ادامه افزود: با تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در کشکسرای کار سبد بافی که در حال منسوخ شدن بود، دوباره در حال رونق گرفتن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار